מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של מרי כהן

תוכנית הקשר הרב דורי
פעילות בתוכנית הקשר הרב דורי
קורות חיים של סבתי

שמי מרי כהן, נולדתי בעיר אלכסנדריה שבמצרים, בשנת 1942.

הייתי האחות הבכורה מבין ארבעה אחים ואחיות. אני ילידת 1942, אחותי ויולט ז"ל ילידת 1943, אחי אפרים יליד 1946, ואחותי דליה ילידת 1954.

נולדתי במצריים והתחנכתי עד גיל ארבע, בגן באלכסנדריה. בגיל ארבע טסנו לצרפת, ובגיל חמש אני ואחותי ויולט, הוטסנו מטעם הסוכנות היהודית לנורווגיה. בגיל שש טסנו בחזרה לצרפת ומשם עליתי לארץ ישראל בשנת   1950 כשנתיים לאחר קום המדינה.  בילדותי, אהבתי לשחק  במחניים ובחמש אבנים, ואני גם זוכרת שמכרתי סברס בין האוהלים במעברה בטירת הכרמל.

גדלתי בקיבוץ יגור כילדת חוץ בחברת "ארז" ולמדתי בקיבוץ, יסודי ותיכון. עד הצבא. בצבא שירתתי במשטרה צבאית מ 1960-1962. התחתנתי בשנת 1963 בחיפה. החוויה שלי מיום החתונה היא שהצלם צילם כל הערב, ובסוף החתונה גילה שלא היה פילם במצלמה, ולכן אין תמונות מיום החתונה.

לאחר השירות הצבאי ולאחר שהתחתנתי, הייתי מזכירת שכבה בבית ספר "אורט ביאליק" במשך עשרים וחמש שנה.

יש לי שלושה ילדים – הבן הבכור שלי ליאור נולד בשנת 1968.הבת השניה שלי יפעת נולדה בשנת 1973.הבן השלישי שלי ישראל נולד בשנת 1978.

אני אוהבת לסרוג, לנקות ולצפות בסדרות תורכיות. היום העיסוק שלי הוא סבתא במשרה מלאה. בשעות הפנאי שלי אני אוהבת לבשל, לנקות, לבלות עם הנכדים, ולקנות דברים.

מכתב וגעגוע

בחרתי לשתף במכתב שנכתב מטעם צוות המורים והעובדים של חטיבת ביניים "אורט  ביאליק", ביוני 2020, על ידי סגנית מנהלת בית הספר. המכתב הוא מכתב אישי, וניתן  לסבתא במסיבת הפרישה מבית הספר אורט ביאליק, באופן אישי, ביד. במכתב פרטה הסגנית את כל החוויות והתרומה שסבתי השקיעה בתלמידים , בצוות המורים והעובדים. בתקופה ההיא כתבו הכל בכתב יד. ועל פי המכתב הייתה אווירה נעימה בין העובדים לבין הצוות.

הכותרת שסבתא שלי בחרה למכתב זה הוא :

מכתב הערכה לשנות עבודתה הרבות של מרי כהן עם הצוות בית הספר.

המשפט שסבתא שלי בחרה, הוא המשפט בו כתבו שהיא מתגאה בעבודתה, ואוהבת את מקום עבודתה בו עבדה שנים רבות.

הזווית האישית

סבתא מרי והנכד עידו, השתתפו בתוכנית הקשר הרב דורי, בבית ספר יחד בגבעת אלה, בשנת תשפ"א.

מילון

פילם
סרט צילום הוא אמצעי לאחסון מידע בצורה של תמונות המצולמות במצלמה, על גבי רצועה ארוכה של פלסטיק שמצופה בחומרים הרגישים לאור. הציפוי הוא אמולסיה של ג'לטין כחומר מדביק ומקשר, עם הלידי כסף רגישים לאור. ויקיפדיה

ציטוטים

”התחתנתי בשנת 1963 בחיפה. החוויה שלי מיום החתונה היא שהצלם צילם כל הערב, ובסוף החתונה גילה שלא היה פילם במצלמה, ולכן אין תמונות מיום החתונה.“

הקשר הרב דורי