מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של מזל גמליאל

מזל גמליאל כיום
מזל גמליאל עם אביה ז"ל
עלייה והתיישבות

אני מזל גמליאל ומה שאני זוכרת מהילדות זה שהייתי בת שש והיה לי קשה לקבל את אימא ותמיד קראתי לה בשמה, קראו לה רומה ובעקבות זה היו לנו ויכוחים והיא לא רצתה לקבל אותי ואני לא קיבלתי אותה. בעקבות הלידה שלי היא התעוורה ולאחר מכן התגרשה מאבי והיא חשבה שאני גורמת לה מזל רע. גדלתי וקיבלתי מאבי את כל מה שאני הייתי צריכה. בגיל שמונה עשרה התחתנתי ונולדו לי שלושה ילדים. עבדתי בחינוך מיוחד שלושים שנה ומאוד נהנתי לעבוד עם ילדים.

עלייה והתיישבות בארץ

שם אבי אברהם יעקובי הוא נולד: בתימן בשנת 1914, בן יחיד להוריו. אביו נפטר כשהיה בן חמש ואמו לא התחתנה שוב ולכן נשאר בן יחיד. הוא למד בחדר בכוחות עצמו.

כשהגיע הזמן התאהב באשתו הראשונה והתחתן, היא נכנסה להריון ונפטרה בעקבות מחלה. אחרי שלוש שנים פגש באמי הם התחתנו ונולדו להם ארבעה ילדים ובניהם אני.

עוד בתימן שנולדתי אמי התעוורה ובעקבות אי הבנה בין הורי, הם התגרשו ואבי גידל את ארבעתנו לבד. לאחר מכן עלינו ארצה, את כל המסע לישראל עשינו ברגל עד מקום שנקרא חשד ומשם טסנו בעלייה בשם מרבד הקסמים. כשהגענו ארצה הכל היה שומם וגרנו באוהלים. בהתחלה היה מאוד קשה ולאחר מכן המצב השתפר אבי עבד בחקלאות וגם סלילת כבישים, אך התעייף מהר ולכן החליט לפתוח חנות ירקות, ובחנות הרוויח טוב. כשהייתי בת שש אבי התחתן עם אמי שוב, והם חיו ביחד באהבה עד סוף חייהם.

בחרתי לספר את הסיפור על אבי מכיוון שהוא היה אדם מאוד משמעותי בחיי, מאוד אהבתי אותו וגם הוא מאוד אהב אותי ופינק אותי וכנראה כי הייתי הבת הקטנה שלו והעניק לי המון וגידל אותי לבד לאורח כל שנות נעורי.

עם אבי היקר ז"ל

תמונה 1

הזוית האישית

מזל: השתתפתי בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרת כתת ותיקים בבית הספר מרים ילן שטקליס, בנתניה. נהנתי לפגוש את התלמידים ולשתף אותם מעט מחוויות ילדותי.

מילון

מרבד הקסמים
כינוי למבצע העלאתם של יהודי תימן למדינת ישראל בין השנים 1949-1950.

ציטוטים

”אבי היה אדם משמעותי בחיי אהבתי אותו מאוד.“

הקשר הרב דורי