מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של אגורה

כאן אני וסבי כיום ביום כיף
האגורה מן העבר
מצווה שיכולתי להרוויח מאגורה

שמי עזרא לוי, באתי מארצות הברית בגיל 28. סיפורי קשור למצווה וסיפור מעניין שקרה לי יום אחד בירושלים לפני השבת.

כשהייתי בישראל, בחודשים הראשונים כשחזרתי בתשובה, ביום שישי אחד הגעתי למאה שערים לטייל. השעה הייתה בסביבות 14:00 בצהרים, שלוש שעות לפני כניסת שבת. הכבישים היו מלאים אנשים וכולם התארגנו לשבת. עברתי ליד כמה עניים ונתתי להם כסף.

לעני האחרון נתתי חצי שקל והוא לא היה מרוצה, ונתן לי בחזרה. המשכתי ללכת באמצע הכביש עוד 50 מטר וראיתי על הרצפה אגורה ולא הרמתי אותה כי אגורה לא שווה כלום, ופשוט המשכתי ללכת עוד 50 מטר. אני לא יודע למה אבל הסתובבתי וראיתי איש זקן הולך מהר באמצע הכביש עם תיק JAMES BOND (מזוודת עסקים) וראיתי שהוא ראה את האגורה והוא הרים אותה, הסתובב – וחזר אחורה 50 מטר לתת את האגורה לעני. הבנתי מה שהפסדתי – הפסדתי מצווה גדולה מאגורה קטנה.

מצוות לא חייבות להיות מדברים גדולים!!  יכולים להיות גם מדברים קטנים כמו אגורה אחת, חיוך, נשיקה…

אגורה

תמונה 1

הזוית האישית

סבא: אני מרגיש שאני יכול לתת לנכדה שלי את הערך החשוב של נתינה לאחר.

הנכדה שיראל: אני נהניתי לשמוע את סיפור סבי ולדעת שסבי מקיים מצוות.

מילון

אגורה
אגורה היא המטבע בעל הערך הקטן ביותר במערכת המטבעות במדינת ישראל, החל משנת 1960. השם "אגורה" ניתן לשלושה מטבעות אשר שימשו במדינת ישראל מאז שנת 1960. כל אחד מהם היה חלוקת-משנה של המטבע העיקרי שנהג בשעתו. בין השנים 1960 ל-1980 הייתה אגורה החלק המאה של הלירה הישראלית. בין 1980 ל-1985 הייתה אגורה החלק המאה של השקל (הישן), ומאז 1985 האגורה היא החלק המאה של השקל החדש. (ויקיפדיה)

מאה שערים (שכונה)
מאה שערים היא שכונה חרדית ותיקה במרכז ירושלים, בקרבת מרכז העיר והעיר העתיקה ואחת השכונות היהודיות הראשונות שנבנו מחוץ לחומות ירושלים העתיקה. גבולות השכונה כיום: במערב – רחוב נתן שטראוס, בדרום – רחוב בני ברית ורחוב הרב שמואל סלנט, במזרח – רחוב שבטי ישראל, ובצפון - רחוב מאה שערים ורחוב שומרי אמונים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מצוות לא חייבות להיות מדברים גדולים, אלא גם מדברים פעוטים, כמו אגורה “

הקשר הרב דורי