מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתי רחל -תולדות חייה

סבתי ומשפחתה צולם בשנת 1948 בביתם בעירק
תמונות מהחתונה של סבי וסבתי ב 1968
סבתי רחל מורה בישראל

סבתי רחל נולדה למשה ולפהימה בשנת 1943 נכדה לשושלת רבנים. היא נולדה בעיר מוסול שנודעה בכינויה ״שני האביבים״, כי היו בה פריחות  גם באביב וגם בסתיו, על גדות נהר החידקל הידוע במימיו הטובים ובדגים. הטעימים.

סבתי עלתה לארץ בעלייה הגדולה של יהדות בבל, באפריל שנת 1951, ביחד עם כל בני המשפחה המורחבת. השנים הראשונית היו קשות, המדינה הייתה צעירה ועניה. סבתי ובני משפחתה גרו באהל, אחר כך בצריף פח לוהט בקיץ, וקר מאוד ״ומוזיקלי״ בחורף. רק לאחר כ 4 שנים עברה המשפחה לשכון. למרות ממדיו הקטנים  נחשב בעיני המשפחה כארמון, כי היה בו חשמל והיו מים זורמים.

הפרנסה הייתה דחוקה כי לסבתי היו עוד שישה אחים, ולמרות זאת הייתה הרגשה של התחדשות ובניה, בארץ הצעירה, ונעשה כל מאמץ לפרנס את המשפחה הגדולה. ולדאוג להשכלה של כולם.

סבתי סיימה את לימודיה בתיכון ולאחר מכן למדה בסמינר ״בית ברל״, בו הוסמכה כמורה. מקצוע שהיא אהבה מאוד והעמידה תלמידים רבים לתפארת במשך  35 שנים, וגם בחינוך מבוגרים. את סבי אברהם פגשה בשנת 1966 במסיבה בנהריה ולאחר שהתחתנו נולד בנה הראשון ירון, בשנת 1970 כאשר עבדה בשלומי. לאחר 4 שנים נולדה אמי בנהריה, ולאחריה דודי ערן.

הזווית האישית

עדן: היה מעניין לשמוע את סבתא מספרת על חייה.

מילון

בית ברל
סמינר למורים

ציטוטים

”סבתי עלתה לארץ בעלייה הגדולה של יהדות בבל, באפריל שנת 1951, ביחד עם כל בני המשפחה המורחבת. השנים הראשונית היו קשות, המדינה הייתה צעירה ועניה.“

הקשר הרב דורי