מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתי הספרנית

סבתא ג'יל
הנכדה דבורה
סבתי עבדה בספריה הגדולה של רמת גן. אנשים רבים הכירו אותה כי...

הנכדה דבורה ברכה כהן מתעדת את סיפור חייה של סבתה ג'יל קראוס.

סבתי ג'יל  קראוס  היא האימא של אימא שלי והיא נולדה בשנת 1940. שמה המלא הוא ג'יליאן ושמה העברי הוא גיטל רחל. סבתא שלי נולדה בעיר בשם סנדרלנד שבצפון מזרח אנגליה לבית משפחת קולינס. אבא שלה, אריה לייב הכהן, היה רופא שטיפל במשפחות שגרו בכפרים באזור. האימא שלה הייתה עקרת בית ושמה היה דבורה. לסבתא שלי היו הרבה בני דודים שגרו באותה העיר והם אהבו לשחק יחד. כשסבתא שלי הייתה קטנה היא אהבה לשחות במים.

סבתי למדה בבית הספר המקומי. היא הייתה תלמידה טובה. וכשהיא הייתה בגיל 18 היא הגיעה לארץ ישראל להתנדבות בקיבוץ, לעבוד ולעזור בעבודות השונות. לאחר שחזרה לאנגליה, היא נסעה ללמוד באוניברסיטה בלונדון. שם היא פגשה את סבא שלי  טקס החופה והקידושין שלהם נערך ברחוב, תחת כיפת השמים, סופת שלגים וגשמים שירדו באותה השעה כיסו את החופה בלבן.

סבתא שלי עלתה לארץ בשנת 1972 ביחד עם סבא שלי וארבעת הילדים שלהם. הם בחרו לגור בעיר רמת גן. סבתא שלי למדה ספרנות. ולאחר לימודיה, היא עבדה בספריה העירונית הגדולה של רמת גן. רבים מתושבי רמת גן הכירו אותה כי היא השאילה והחליפה ספרים ללקוחות הרבים שהגיעו לספריה. היא מאוד אהבה לקרוא ספרים ולבחור ספרים חדשים למשפחה שלה ולספריה.

אחרי שיצאה לפנסיה סבתא שלי התנדבה בביקור אנשים זקנים. סבתא שלי אוהבת לבקר את ילדיה ואת הנכדים שלה ולראות את הנין שלה. היא גם אוהבת לבלות בזמנה הפנוי עם החברות שלה.

הזוית האישית

במסגרת מפגשי הקשר הרב דורי תיעדה הנכדה דבורה את סיפור חייה של סבתא ג'יל.

מילון

קידושין
הוא קנין רוחני, בו האדם קונה את אשתו לקניין אישות ואוסרה על כל העולם. על ידי עמידת החתן והכלה תחת החופה הפרוסה מעליהם, בתקופת התלמוד, וכן בקהילות המזרח בעבר, נהגו לתת פסק זמן של מספר חודשים בין האירוסין לנישואין, אולם כיום עושים כולם את הקידושין (האירוסין) מתחת לחופה (הנישואין), בזמן החופה מברכים "שבע ברכות " סידור הקידושין חייב להיעשות בפיקוח רב מוסמך ובנוכחות שני עדים

ציטוטים

”ב"ה זכינו להעלות לארץ ישראל ולהקים משפחה לתפארת, ילדים נכדים ונינים בעז"ה.“

הקשר הרב דורי