מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שרה סבתא של ניב הבר

בחג שבועות עם סבא וסבתא 2007
חתונה של סבא וסבתא 1966
העבר של המשפחה

שמי שרה הבר, אני משתתפת  השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדי ניב.

הורי: ציפורה (פלה) לבית זונאבנד וצבי (הרמן) פטריך נולדו בפולין, בסיום מלחמת העולם השנייה ולאחר טלטלות הועברו למחנה מעבר ליד העיר קרמונה שבאיטליה, שם נולדתי בתאריך 6.12.1947.

העיר קרֶמונה (באיטלקית: Cremona) "היא עיר במחוז לומברדיה שבצפון איטליה, היושבת על גדתו השמאלית של נהר פו, באמצע עמק הפו. קרמונה היא בירת נפת קרמונה ויושבים מוסדות השלטון של הנפה. לקרמונה היסטוריה מוזיקלית עתירת מסורות, שהעיקרית בהן בניית כינורות. בוני כלי הקשת המהוללים והנודעים ביותר בעולם ישבו בקרמונה, בהם גוארנרי וסטרידווארי". (ויקיפדיה)

בתאריך 6.12.2018 אחגוג יום הולדת 71.

בחודש מאי 1948 עלינו לארץ והועברנו למחנה בפרדס-חנה ואח"כ לעתלית ומשם לתל-חנן ע"י נשר, השוכנת ליד העיר חיפה. אחרי מלחמת העצמאות הערבים ברחו מכל הישובים (מפחד שהיהודים יחסלו אותם) ןהיהודים שעלו לארץ, התיישבו בבתיהם הנטושים. הורי מצאו בית נטוש בן 2 קומות. בקומה הראשונה היו שני חדרים וכל משפחה  קיבלה חדר אחד. השירותים שהיו בחוץ היו משותפים לשתי המשפחות.

כשעליתי עם הורי לארץ הייתי תינוקת בת חצי שנה, בתל חנן העברתי את ילדותי בגן הילדים ובבי"ס היסודי שם למדתי עד כיתה ח' והמשכתי את לימודי התיכונייים בחיפה. בסיום הלימודים נישאתי לבעלי יוסי, סבא של ניב. נולדו לנו שלושה ילדים מהם יש לנו היום תשעה נכדים.

תמונה 1

ניב, נכדנו היקר, עמו אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, הינו בנו של בננו האמצעי עופר הבר, המתגוררים בקיבוץ עין-זיוון.

הזוית האישית

שרה ויוסי הבר: אנו מאושרים שהגענו למפגש תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר "אביטל" במרום הגולן.

ניב: התמונה מחג שבועות עם סבא וסבתא שלי. 22.5.2007.

תמונה 2

3.12.2018

מילון

טלטלה
זעזוע,הלם

קרמונה
מרכז העיר קרמונה קרֶמונה (באיטלקית: Cremona) היא עיר במחוז לומברדיה שבצפון איטליה, היושבת על גדתו השמאלית של נהר פו, באמצע עמק הפו. קרמונה היא בירת נפת קרמונה ויושבים מוסדות השלטון של הנפה. לקרמונה היסטוריה מוזיקלית עתירת מסורות, שהעיקרית בהן בניית כינורות. בוני כלי הקשת המהוללים והנודעים ביותר בעולם ישבו בקרמונה, בהם גוארנרי וסטרידווארי. ויקיפדיה

ציטוטים

”החיים בעבר לא היו כל כך קלים...“

הקשר הרב דורי