מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא שושנה

סבתא שושנה והדר
סבתא שושנה וסבא חיים
נקודות בחייה

נולדתי בתל אביב ב-1936. באביב 1939 תכננה אמי לנסוע אתי לבקר את משפחתה שעזבה בפולין. כל המסמכים והסידורים היו מוכנים לנסיעה אך ברגע האחרון ויתרה כדי לא לעזוב את אבי שעבד בבת ים ונאלץ פעמיים ביום לעבור ביפו. זו הייתה תקופת הפרעות של הערבים ואבי הסתכן מדי יום בנוסעו לעבודה ובחזרה.
 
החלטת הרגע האחרון של אמי לוותר, הצילה אותנו מאימת השואה, אם היינו נוסעות היינו נתקעות בפולין בפרוץ המלחמה. ייתכן שלא הייתי כאן היום. רוב משפחתי בפולין נספתה בשואה.
 
גדלתי בתל-אביב אחר כך בבת ים. סיימתי 12 שנות לימוד בבית ספר דתי, דבר שהשפיע עליי ועל דרך חיי בהמשך. גדלתי בבית מסורתי, שמירת שבת וחגים ואוכל כשר. כשנישאתי המשכתי לשמור על המסורת שירשתי מהורי ולמדתי בבית ספר. בחגים יצרתי אווירת חג בהתאם למנהגים, למאכלים וכו'.
 
במשך מספר שנים עד לגיוס לצה"ל למדתי נגינה בפסנתר. מוסיקה קלאסית היא מוטיב מאוד מרכזי בחיי. אני מנויה, ביחד עם אחיה של הדר בתזמורת הפילהרמונית ובתזמורת הקאמרית, כמו כן אנו הולכים גם לקונצרטים רבים מעבר למנוי.
 
שרתתי בצה"ל. לאחר סיום לימודי בסמינר למורים עבדתי כמורה במשך 22 שנים. בסיום עבודתי כמורה החלטתי להתנדב.
 
במשך 15 שנים הייתי מזכירה ב"אגודה למען החייל". אימצנו גדוד חיילי תותחנים. אירחנו אותם, התארחנו אצלם, ערכתי הרבה ערבי הופעה (אומנים בהתנדבות) כשהמטרה היא איסוף כספים לרווחת חיילי היחידה. ריכזתי מכירת כרטיסי הגרלה על ידי מתנדבות, ואף דרבנתי תחרות ביניהם למכירה מוגברת של כרטיסים. בהמשך התנדבתי לאגודת ידידי בית החולים "וולפסון". הייתי מעורבת בקשר ובצרכים של כל מחלקה. הייתי בוועדת אירועים שאורגנו למען בית החולים. גם כאן ארחנו ערבי הופעה (אמנים בהתנדבות) כשהמטרה איסוף כספים, בכל פעם עברו במחלקה נזקקת אחרת. נאלצתי להפסיק את התנדבותי כאשר בעלי חלה ולא יכולתי יותר למצוא זמן. 
מגישות: סבתא שושנה והדר

מילון

שלח לחמך על פני המים, כי ברוב ימים תמצאנו
עזרה לזולת ייתכן שאחד מהם יעזור לך בעתיד. הרחבת קשרים עם אנשים-מקור למידע והתקדמות

ציטוטים

”אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך“

הקשר הרב דורי