מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא שובבה

חיים טובים
סבתא טובה עם הבת והנכד

גדלתי במשפחה עם עוד שתי אחיות, הייתי הילדה הכי מפונקת והכי שובבה מבין האחיות. רוב זמני גדלתי אצל סבתי וסבי. בחופשת הקיץ הייתי מבלה בקיבוץ, אהבתי לשחק בחיות, לישון בבית הילדים. רוב משחקי היו יחד עם הבנים על העצים. לבית הספר לא אהבתי ללכת. בכיתות היסודיות למדתי בביה"ס "ארלוזורוב" ,

בכיתה ד' חליתי וכמעט כל השנה סבלתי סינוסטיס, בסוף השנה הוריי ומורתי החליטו שמשאירים אותי שנה. חבריי התחלפו בתחילה היה קשה מאד לאחר מכן התחברתי עם כולם . בחטיבת הביניים למדתי בתיכון קריית חיים ולאחר מכן, מכיוון שרציתי ללמוד מזכירות עברתי לביה"ס בית הפקיד בחיפה למדתי עד י"ב כולל ובזה למדתי 12 שנות לימוד ביזע ודמעות.

לאחר מכן התגייסתי לצה"ל שירתתי שנתיים במרכז רפואי גולן. מאוד אהבתי את הצבא את החופש קצת אהבה החונקת והדאגה של ההורים וגם שם עשיתי קצת בעיות לאחר מכן שהשתחררתי הכרתי את בעלי (לשעבר) התחתנו וילדתי את בתי הראשונה עדי ועברנו לגור בנצרת ואני עבדתי כמזכירה ברפא"ל ואת עדי שמתי במעון ויצו שנמצא ברפא"ל עדי היא הייתה ילדה רגועה ושלווה לאחר שנתיים ותשעה חודשים נולד בני לאחר הריון מאוד קשה ושמו רועי כמו שהוא נקרא ככה הוא ילד מאוד מאוד שובב . לאחר שהוא נולד החלטנו לעבור דירה לכרמיאל אבל עד שהדירה הייתה מוכנה עברנו לגור עם סבי הייתה שם חצי שנה משגעת פינוקים בלי סוף לאחר מכן עברנו לכרמיאל ושם אני החלטתי שאני לא מסוגלת להמשיך לעבוד ברפא"ל עברתי לעבוד במעון ילדים ויצו שזה הדבר הכי אהוב עלי לא הייתי מסוגלת לשבת בכיסא 9 שעות פשוט לא מסוגלת לשבת הרבה אני אוהבת להיות פעילה וככה עברתי לעבוד במעון ואת עדי העברתי לגן עירייה ורועי במעון ויצו השני בכרמיאל גרנו בשכונה שכולם צעירים והיה כמה שנים טובות ונהדרות ושם נולד בני השלישי עידו ילד רגוע אבל עם המון בעיות של אסמה קשה את ההיריון שלו עברתי גם קשה ובסוף נולד בניתוח קיסרי ומאוד קטן הוא ילד מאוד שקט וטוב לעומת זאת רועי היה ילד שובב כמו אמא שלו כל שבוע היינו בבית חולים לתפור או את הראש או כל דבר בגוף.

לאחר כמה שנים עברנו לגור במצפה בהר חלוץ בגלל שעברתי לעבוד שם בתור מטפלת כמובן ואנחנו כל המשפחה עברו איתי שם החיים היו מיוחדים וטובים גם לנו וגם לילדים ושם נולד בני הרביעי ושמו אריאל ילד מיוחד ילד רגוע מאוד נקשרתי אליו הילד היחיד שהנקתי וזה נקשרנו אחד לשני לכל מקום שנסענו לטייל לקחתי אותו במקום חווינו גם את מלחמת המפרץ וגם חווינו דבר מופלא כמו שלג שילדים מאוד נהנו והשתוללו שם החברה היתה מאוד טובה לילדים ושם צריך לתרום ולעזור ובעלי (לשעבר) לא היה מהאנשים שאוהבים לתרום אז החליטו בוועדה שרק אני והילדים נשאר אז החלטו לרדת כולם וירדו לקרית ביאליק , גרנו בקרית ביאליק 6 שנים.

תמונה 1

לאחר 6 שנים שניתי את מצב משפחתי והתגרשתי פשוט לא הסתדרנו הילדים לקחו ברוח מאוד טובה בתחילה הילדים היו איתי לאחר מכן הבן הגדול והבן האמצעי עברו לבעלי לשעבר הבת עברה לגור עם סבתא וסבא כי הם לא קיבלו שהיה לי מישהו אחר במקום אבא שלהם הבן הקטן נשאר איתי ולאחר כמה שנים נפרדתי מהחבר ועברתי לגור בקרית חיים עם הבת והבן הקטן כמובן שעם שני הבנים הקשר היה יום יומי.

לאחר כשנה הכרתי את יוסי שהוא היום בעלי הכרתי אותו דרך אתר באינטרנט סתם נכנסתי לאתר והתחלתי להתכתב איתו בסוף התברר ששרתנו ביחד בצבא באותו בסיס אומנם אבל לא הכרתי אותו וככה מהשיחה נפגשנו לכוס קפה ומהכוס קפה הזה הקשר התהדק והוא עבר לגור איתי הוא יש לו 4 בנות שאחת מהן נשואה עם 2 בנים אחת גרה בתל אביב אחת מתחתנת עוד חודש ב19 למאי בת הרביעית גרה עם אמא שלה שזאת בת ללא נישואים כמובן שהבת לא כל כך שמחה ועברה לגור עם חבר שלה שהוא כיום בעלה הבן הקטן נשאר איתי ולאחר כשנה התחתנו והחלטנו שאנחנו עם הבן הקטן עוברים לאילת גרנו שם במשך 4 שנים במשך ה4 שנים האלה הבת התחתנה וגם הבת שלו התחתנה ואז לאחר מכן הבת שלי נולדה לה בת ואז החלטתי שאנחנו חוזרים לצפון לקריית ביאליק להיות עם הנכדים.

חזרנו לקריית ביאליק ואז הבן שלי התחתן לאחר כשנה נולד לו בן וגם לבת של בעלי נולד בן וככה המשפחה התרחבה לאחר כמה שנים נולד לבת שלי בן ואני כמובן טיפלתי בהם וגם היום אני מטפלת בנכדים שלי אני מאוד קשורה אליהם ולבן שלי שגר בפתח תקווה נולד עוד בן ולבת של בעלי נולד עוד בן ואנחנו כרגע לקראת חתונה של הבת של בעלי כל השנים אני עבדתי עם ילדים במעונות במשך 28 שנים אבל לאחר שנולדו נכדי החלטתי להיות איתם ולנהנות מכל רגע איתם . שמות הילדים והנכדים שלי הם הבת הגדולה שמה עדי נשואה לפיני יש להם שני ילדים ובת אחת בדרך שמות הילדים אור וליעד סמטוך יש לי עוד בן בפתח תקווה נשוי לשירן יש להם שני בנים נועם ואיתי יש לי עוד שני בנים שיש להם חברות בן אחד עידו שהחברה שלו קוראים רעות והבן הקטן קוראים אריאל והחברה אורנית לבעלי יש 4 בנות שאחת נשואה ושמה מורן נשואה ליוסי ויש להם שני בנים נהוראי ואילעי והם גרים בכרמיאל בת נוספת מתחתנת במאי ובעלה העתידי הוא אודי .

בת נוספת גרה בתל אביב היא ואמם הבת הגדולה רויטל עדין לא נשואה והבת הקטנה יובל לומדת בבית הספר ויש לי עוד שתי אחיות אחת שרהלה נשואה לאילן ויש להם 2 ילדים נמרוד ודניאל אחות נוספת גרה בתל אביב נשואה לששי ויש להם 2 ילדים מור ושגיא ויש לי הורים שגרים בקריות מנחם ובלה ואני מאוד מקורבת אליהם ולבעלי יש אחות אחת בלבד בצרפת קוראים לה סימון ולהם 3 בנים דניאל קלוד דוד והיא נשואה לנתן היא גרה בצרפת ואולי אולי הם ירדו לארץ זה מה שאנחנו מקווים זוהי כל המשפחה הקרובה שלי.

מילון

בית ילדים
בקיבוץ היה נהוג לגדל את הילדים בבית ילדים ורק אחר הצהריים הם יכלו לפגוש את ההורים.

ציטוטים

”בחופשת הקיץ הייתי מבלה בקיבוץ, אהבתי לשחק בחיות, לישון בבית הילדים“

הקשר הרב דורי