מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא רות קצינת חקירות והונאות הצווארון הלבן

סבתא רות, קאי ויואב.
סבתא רותי
רות הייתה בין השוטרות הראשונות שגויסו על ידי עמוס בן-גוריון

סבתא רותי משתתפת בתכנית "הקשר הרב דורי" . החונכים שלה הם התלמידים, קאי, יואב ויונתן.
 
סבתא רותי מספרת:
"נולדתי בשנת 1940 בירושלים בהדסה הר הצופים.
 
בגיל חמש בערך עברנו אני ומשפחתי לתל-אביב. הינו שלוש אחיות ואח. למדתי בבית ספר ביאליק ולאחר מכן בבית ספר התקווה. לאחר סיום הלימודים, בתקופתי זה היה בלתי אפשרי להמשיך ללמוד, לכן הלכתי ללמוד מקצוע. בבית הספר עממי הייתי ספורטאית טובה.
 
עד שהתגייסתי לצבא הייתי כל הזמן בכושר ופעילה. הייתי פעילה בגדנ"ע והמשכתי להתעמל במכשירים. בצבא הייתי בתפקיד קשרית. כמו כן, יצאתי לתחרויות ספורט ואף זכיתי בשירות הצבאי במספר מדליות.
 
לאחר שהשתחררתי התגייסתי למשטרה והייתי בין השוטרות הראשונות שגויסו על ידי עמוס בן-גוריון שהיה מפקד מחוז תל אביב. אחרי הקורס הייתי בין השוטרות הראשונות שכיוונו את התנועה בל אביב. לאחר מכן יצאתי לקורס סמלים ולאחר מכן לקורס קצינים.
 
משטרת ישראל : "משטרת ישראל היא המשטרה המרכזית המופקדת על אכיפת החוק, שמירת הסדר הציבורי וביטחון הפנים במדינת ישראל, כחלק ממערכת הביטחון בישראל. משטרת ישראל החליפה את משטרת המנדט ופועלת מכוחה של פקודת המשטרה, התשל"א-1971 שמקורה אף הוא בימי המנדט הבריטי. בהתאם לדרישות החוק, משטרת ישראל מנהלת ומתחזקת גם גיליון הרשעות קודמות של אזרחי ישראל."
 
תמונה 1
הייתי קצינת חקירות ביפו ותחת פיקודי היו שוטרים ובכל דרגה שקודמתי שיניתי תפקידים הייתי קצינת חקירת הונאות (הצווארון הלבן) ולאחר מכן לקצינת ביקורת תלונות שוטרים. יצאתי לקורס פיקוד ומטה.
 
בשנת 1981 פרשתי מהמשטרה ויצאתי לפנסיה בדרגת רב פקד במשטרה. מאז אני עסוקה עם נכדי יש לי 12 נכדים: גל, רן, דניאל, ירדן, ניר, טל, הדר, קאי, מיכאל, ליה, הילי וגאיה. בנוסף יש לי שלוש נינות: עמנואל היא הנכדה של טלי אמא של קאי ועוד שתי נינות תאומות מעופר הבן הגדול אח של טלי. מאמא של קאי יש את נועה ותמר.

מילון

ז'טם
אני אוהבת אותכם בצרפתית

משטרת ישראל
משטרת ישראל היא המשטרה המרכזית המופקדת על אכיפת החוק, שמירת הסדר הציבורי וביטחון הפנים במדינת ישראל, כחלק ממערכת הביטחון בישראל. משטרת ישראל החליפה את משטרת המנדט ופועלת מכוחה של פקודת המשטרה, התשל"א-1971 שמקורה אף הוא בימי המנדט הבריטי. בהתאם לדרישות החוק, משטרת ישראל מנהלת ומתחזקת גם גיליון הרשעות קודמות של אזרחי ישראל.

ציטוטים

”שורשים זה דבר חשוב“

הקשר הרב דורי