מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא עפרה אמיתי מנהלת מעון ילדים רב תכליתי

אני וסבתה עפרה במפגש תכנית הקשר הרב דורי
סבתא עפרה בצעירותה עם ילדיה
סיפורה של סבתי עפרה, אמו של אבי ירון

שמי רוני אמיתי, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, השנה בבית הספר אביגור ברמת גן ונפלה בחלקי הזכות להשתתף בתכנית גם עם סבא יהודה, אביה של אמי אתי וגם עם סבתא עפרה אמיתי, אמו של אבי ירון.

מפגש הפתיחה של התכנית שלנו, היה בחג החנוכה והזמנו למפגש גם את הסבים והסבתות וגם את ההורים. הכנו ברכות חמות לסבים ולסבתות שלנו וחיכינו בציפייה למפגשים. במהלך המפגשים שמעתי את סיפוריה של סבתא עפרה ויחד תיעדנו את סיפורה.

סבתא עפרה אמיתי מספרת: 

"נולדתי בתאריך 15/3/1949 בעיר חיפה ביום מאוד קר וגשום. עד גיל שש, גרנו בחיפה ברחוב מרגליות בבית דו קומתי שחצר שלו פנתה לואדי. כל חורף יצאנו אחי אני ואמא שלנו לטייל בואדי ומצאנו שם נרקיסים, רקפות וכלניות. בשנת 1956 בתקופת מלחמת סיני, עברנו לגןר בתל אביב ושם התחלתי ללמוד בבית ספר "הקליר". בהתחלה היה לי קצת קשה, כי לא הכרתי אף אחד, אבל אז הכרתי את טליה שהפכה להיות החברה הכי טובה שלי. טליה חברה שלי עד היום.

לאט לאט הכרתי עוד חברים וחברות. בבית הספר הייתי תלמידה טובה ותמיד הגשתי עבודות מאוד מסודרות ומושקעות. בשנת 1964 כשסיימתי את לימודי בכיתה ח' עברתי ללמוד בתיכון עירוני ד' בתל אביב. גם שם בהתחלה היה לי מאוד קשה, כי אף אחד מהכיתה שלי לא עבר לאותו תיכון ואז שוב היה לי מזל והכרתי את סבא גבי שהיה גדול ממני בשנה ומאז אנחנו חברים עד היום. חוץ מסבא גבי הכרתי עוד חברים וחברות. בית הספר התיכון היה מאוד רחוק מביתי וכל יום אני וחברה שהכרתי וגרה לידי, היינו הולכות יחד כשעה עד שהגענו לבית ספר.

אחרי שהכרתי את סבא גבי בכיתה י"א התחיל לי להיות ממש כיף בתיכון. היינו מבלים יחד בהפסקות וגם אחרי הלימודים בבית הספר. בכיתה י"ב ממש לפני שהתחילו בחינות הבגרות פרצה מלחמת ששת הימים. הפסקנו ללמוד וחיכינו לשמוע מה יהיו תוצאות המלחמה. את בחינות הבגרות עשינו באיחור ולכן מיד לאחריהן התגייסתי לצבא. את השירות הצבאי שלי עשיתי בלשכת גיוס שהייתה ביפו. מאז חלפו עברו שנים, סבא ואני התחתנו בבחודש דצמבר 1968 וביום החתונה שלנו ירד גשם חזק במיוחד.

אחרי כמה שנים נולד בננו גיל ואח"כ נולד בננו ירון אבא של רוני. בהתחלה כשהתחתנו הייתה לנו דירה מאוד קטנה, אני למדתי אמנות וחינוך וסבא למד כימיה. כמשפחה עברנו מספר מקומות. גרנו ברמת אביב ואז נסענו לארה"ב לשנתיים וגרנו בסן דייגו בקליפורניה.

עם בני גיל וירון, אבא של רוני נכדתי

תמונה 1

 

כשחזרנו לישראל ועברנו לגור ברחובות. במשך השנים נסענו עוד פעמיים לארה"ב לוושינגטון לשנה ולפיטסבורג פנסלבניה לשנתיים. בינתיים גם גיל התחתן עם איילת ונולדו להם שלושה ילדים: מאיה, יואב ונדב. ירון התחתן עם אתי ונולדו להם שתי בנות: נגה ורוני.

הרבה מאוד שנים עבדתי במפעל ביוטכנולוגי שנקרא אינטרפארם, לאחר מכן למדתי הנחיית קבוצות והחלטתי לעשות הסבה מקצועית. מצאתי עבודה מעניינת ומאתגרת לנהל מעון ילדים של משפחות בסיכון.

 סבתא מאושרת לחמישה נכדים

תמונה 2

היום אני כבר פנסיונרית ומשתדלת לנצל את הזמן שיש לי גם להתנדבות, גם לפעילות גופנית וגם לפעילות אמנותית וכמובן גם לפגוש את הנכדים והנכדות המקסימים שיש לי ולהנות מכל המשפחה הנהדרת שלי".

הזוית האישית

רוני אמיתי: נפלה בחלקי הזכות להשתתף בתכנית גם עם סבא יהודה, אביה של אמי אתי וגם עם סבתא עפרה אמיתי, אמו של אבי ירון.

קישור לסיפור השני שתעדתי לזיכרה של סבתי דבורה פנחס ז"ל.

מילון

מלחמת סיני
מלחמת סיני (ידועה בישראל גם בשם "מבצע קדש", בערבית ידועה בשם "התוקפנות המשולשת" - العُدْوَان الثُلَاثِيّ) הייתה מלחמה קצרה שהתנהלה בין ישראל, בריטניה וצרפת מחד לבין מצרים מאידך, בין 29 באוקטובר ל-5 בנובמבר 1956 (כ"ד בחשוון עד א' בכסלו תשי"ז). במהלך המלחמה כבש צה"ל את חצי האי סיני. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני משתדלת לנצל את הזמן שיש לי..... לפגוש את הנכדים והנכדות המקסימים שיש לי ולהנות מכל המשפחה הנהדרת שלי“

הקשר הרב דורי