מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האיחוד המרגש בראש העין

סבתא נעמה ואני ליה בסלון הבית.
סבא וסבתא בעבר.
איחוד המשפחה בזכות העלייה

סבתא נעמה מלאכי משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתה: ליה מלאכי.

סבתא נעמה מספרת לליה על העלייה מתימן:

נולדתי בשנת 1940בתימן. שני אחים שלי עלו לישראל  הרבה שנים לפנינו. ההורים שלי לא ראו אותם 16-15 שנה. האחים שלי השתלבו בחיים בישראל והיו חברים בתנועות האצ"ל ובלח"י. במסגרת פעילותם בתנועות לוחמות אלו, הם היו לבושים בבגדי  חאקי, בגדי צבא ולחימה.

כשהעולים החדשים היגיעו מתימן לראש העין, הם קיוו למצוא את  בני המשפחה שם בין כל העולים. היינו במחנה של הבריטים, המחנה היה שטח בגודל של 5-6 מטר מגודר. האחים שלי, שהיו חיילים, עמדו מעבר לגדר המחנה והסתכלו על העולים החדשיםשהיגיעו מתימן.

למזלנו האוהל שלנו היה  בשורה הראשונה של האהלים והאחים שלי שהיו בתפקיד צבאי שם, זיהו את אבא, למרות שהם לא נפגשו הרבה שנים. הם הכירו את אבא שלי כי הוא היה לבוש בבגדים המסורתיים מתימן. הוא ראה אותם ולא הכיר אותם כי הם היו לבושים בבגדי צבא.

הם  החלו לצעוק ולקרוא לו: "אבא! אבא!" ואז אבא ואימא רצו לגדר. כל   העולים שהי במחנה בשכונה רצו לכיוון הגדר ואז האחים התחילו לרוץ לעבר כל הגדר וגם כל השכונה והוריי. כולם רצו משני צידי הגדר של המחנה לכיוון השער. אז בשער נפגשו ההורים והאחים והתחבקו ואימא שלי התעלפה מרוב התרגשות וכל העולים מהשכונה גם כן התרגשו ורבים בכו – הייתה התרגשות רבה לראות מחזה זה של איחוד משפחה.

 

הזוית האישית

ליה מלאכי: מאוד התרגשתי לגלות  את סיפור העלייה של סבתא שלי נעמה, את הסיפור על איחוד המשפחה במחנה  העולים בראש העין.

מילון

חביב אלבי
נשמה שלי

ציטוטים

”בתקופתי היה הרבה מאוד עוני“

הקשר הרב דורי