מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מזל פגשה את סבא שמעון

סבא וסבתא חגגו שבעים שנה ביחד ביוון
תמונה של מקום לידתה של סבתי- תימן
סיפור אהבה

שמי נעמה קהתי, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי מזל קהתי. סבתי נולדת לבית משפחת גהלי, בתימן בשנת 1948 ועלתה לישראל בגיל שלוש בשנת 1951. רציתי  מאוד לשמוע, איך סבתא מזל פגשה את סבא?

סבתא מספרת:

סבא שמעון היה חבר של יוסי (אח שלי) הם עבדו שניהם בתחום חשמל בניין וכל פעם יוסי אחי, היה אומר לי: "יש לי חבר חמוד, חמוד, מרחובות. הוא עובד איתי ואני מת שתכירי אותו ואני אמרתי לו: "תעזוב אותי, אני לא רוצה להכיר אותו יש לי חבר ואני לא רוצה להכיר אותו".

יום אחד יוסי הביא את חברו שמעון, לבית שלנו ואני בכלל לא התייחסתי אליו. אחרי כמה פעמיים שהוא בא הוא הביא גם את אחותו, (היא נסעה כל הזמן לטיולים רבים). באחד הביקורים הוא היגיע עם אחותו ציפי לבקר. אני בכלל לא התייחסתי אליו ולא עשיתי לו חשבון, "כאילו איזה חתיך", הרבה בנות התלהבו ממנו בקריית עקרון. אני הייתי אדישה כזו אליו.

אז היגיע איזו תקופה שהוא פתאום נעלם, הוא הפסיק לבוא לביתנו. פגשתי אותו פעם אחת באיזה אירוע ועשיתי לו שלום, שלום. אחר כך הוא התחיל שוב לבוא אלינו  הביתה. ואז יום אחד הוא הציע לי לצאת לסרט, הלכנו לסרט וככה זה התחיל… סרט ועוד פעם סרט והוא המשיך לבוא אלינו הביתה. חברים אמרו לי: "מה את לקחת את החבר של אחותך?" אמרתי: "איזה חבר של אחותי? מה אחותי?" כן ציפי היא הייתה כל הזמן איתו אך אני לא חברה שלו ציפי ידידה, הוא צעיר ממנה, והרבה פעמים ככה שאלו אותי שאלות כאלה.

היינו חברים במשך תקופה ואני עבדתי אז ביישוב גני תקווה, כמטפלת בילדים. הייתי באה רק בסופי שבוע הביתה. יום אחד הוא בא אלי, נפגשנו, ישבנו קצת ואני חזרתי לעבודה. הוא הלך לתפוס אוטובוס לרחובות, הוא לא הצליח לתפוס את האוטובוס וישב כל הלילה בתחנת אוטובוס, עד לפנות בוקר, שאז התחילו האוטובוסים להגיע. כשהוא סיפר לי זאת אחר כך, צחקתי ואמרתי לו: "אין מה לעשות, אז אל תבוא אלי לפה, כי חבל שתשב בתחנה כל הלילה… כמובן ש בסוף התחתנו ומאז הוא כל לילה איתי.

הזוית האישית

נעמה קהתי: אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי מזל קהתי. וממנה שמעתי את סיפור ההכרות של עם סבא שמעון.

מילון

קריית עקרון
קִרְיַת עֶקְרוֹן היא מועצה מקומית השוכנת דרומית-מזרחית לרחובות, סמוכה למזכרת בתיה ושייכת מנהלית למחוז המרכז של מדינת ישראל. המועצה שוכנת מזרחית לכביש 40. קריית עקרון הוקמה ככפר עקרון בסוף שנת 1948 במקומו של הכפר הערבי עאקיר, ששכן במקום ונחרב במלחמת העצמאות. היא קרויה על שם העיר הפלשתית עקרון, ששמה השתמר כנראה בשם הכפר הערבי עאקיר. ויקיפדיה

ציטוטים

”הוא לא הצליח לתפוס את האוטובוס וישב כל הלילה בתחנת אוטובוס, עד לפנות בוקר“

הקשר הרב דורי