מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מונט עבדה בשגרירות במסע חובק עולם

תכנית הקשר הרב דורי בביה"ס
ביה"ס תמר אריאל בנתניה
סבא סבתא מונט נולדו בתוניס ועבדו בשגרירות הצרפתית

שמי מונט חגג, אני משתתפת השנה עם נכדתי, אפרת חגאי, בתכנית הקשר הרב דורי. במפגשים שלנו סיפרתי לאפרת על עלייתי לישראל.

נולדתי בתוניס בשנת 1932. שם גדלתי עם משפחתי, כשהתבגרתי הכרתי את בעלי והתחתנו. בעלי עבד בשגרירות צרפת בתוניס. לאחר נישואינו התחלתי לעבוד גם בשגרירות הצרפתית שבתוניס. במסגרת עבודתנו בשגרירות הצרפתית נשלחנו לעבוד מטעמם בשגרירות בברזיל, זה היה בשנות השמונים. עבדנו בברזיל, מאוד התחברנו למקום ואהבנו אותו, נשארנו בברזיל שבע שנים. בתום שבע השנים קבלנו העברה לשגרירות שבאיטליה, בעיר הבירה רומא. גם שם עבדנו בשגרירות שבע שנים. המסע בעולם לא הסתיים ולאחר מכן נשלחנו בשליחות לעבוד בטרינידד וטובגו, זו מדינת איים הנמצאת בקריביים, צפונית לוונצואלה, היא נמצאת בין הים הקריבי לבין האוקיינוס האטלנטי  וכוללת את שני האיים טרינידד וטובגו.

הבנים שלי עברו לחיות בצרפת, כדי לסיים את הלימודים ולאחר מכן  החליטו לעלות לישראל, בעקבות בני החלטתי לרכוש דירה בעיר נתניה, כדי שבעתיד אוכל להגיע לישראל ולהיות קרובה לבנים שלי לקראת יציאתי לפנסיה. מאז ומתמיד אהבתי את ארץ ישראל ותמיד רציתי לגור פה בארץ ולהיות קרובה לבנים שלי.

העלייה לישראל בשנת 2004

כשהחלטנו לעלות לארץ בשנת 2004. היה לי די קל להשתלב פה בישראל, גם מפני שאני אוהבת את הארץ וגם מפני שהבנים שלי היו קרובים אלי.

לצערי הרב לאחר שעלינו בשנת 2004, בעלי היקר, סבא שלך, חלה בסרטן הריאות ונפטר בשנת 2006 – יהי זכרו מבורך לעד. היה לי מאוד קשה, אבל הבנים שלי תמיד דאגו לבקר אותי ולראות מה שלומי, הם מאוד תמכו בי בתקופה זו.

כיום אני נמצאת בארץ כבר שבע עשרה שנים, אני מאוד אוהבת להיות פה ובמיוחד נהנית לראות את הנכדות והנכדים שלי כל שבוע.

הזוית האישית

אפרת חגאי: מאוד אהבתי לדבר עם סבתי ולשמוע את סיפור חייה המעניינים בכל מיני מדינות בעולם.

מילון

שגרירות
נציגות של מדינה במדינה אחרת

טרינידד וטובגו
הרפובליקה של טְרִינִידַד וְטוֹבַּגּוֹ (באנגלית: Republic of Trinidad and Tobago) היא מדינת איים בקריביים, צפונית לוונצואלה. המדינה שוכנת בין הים הקריבי לבין האוקיינוס האטלנטי, וכוללת את האיים טרינידד וטובגו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מכל חוויה לומדים משהו חדש.“

הקשר הרב דורי