מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא לילי ואני נולדנו באותו יום

מתוך אתר בית הספר
פעילות כללית במסגרת התכנית
על בית, משפחה והיסטוריה

שמי דותן אברהמי, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, בבית ספרי. בחרתי להשתתף בתכנית עם סבתא שלי לילי אורן. סבתי נולדה בשם לילי יודס, היא נולדה בשנת 1944 בתל אביב.

סבתא נולדה לשני הוריה: סבתא אדלה, שהיא סבתא רבתא שלי, היא הייתה עקרת בית. אביה שמואל, סבא רבא שלי, היה עובד עצמאי בעל עסק גדול לממכר ושיווק דגים בתל אביב.

סבתא לילי היא  הבת הבכורה מבין ארבעה ילדי המשפחה.  שמות אחיה ואחיותי: יוסי, רוני, חיה.

סבתא גדלה בבית מאוד מיוחד. זה היה בית של חיבור תרבותי בין מזרח ומערב, אבא שלה נולד באוסטרולנקה בפולין, ואימא שלה, אדלה, נולדה בחלב בסוריה. כל אחד מהם עלה בנפרד לארץ עם משפחתו, והם נפגשו פה בישראל, נישאו והקימו משפחה בתל אביב. מעניין היה לשמוע שם משפחתה של סבתא רבתא, אדלה וגם משפחתו של סבתא רבא עלו לארץ ישראל מאותן סיבות, הם עלו ארצה, בעקבות השואה והפרעות ביהודים.

אני וסבתא נולדנו באותו תאריך

סבתא לילי נולדה בתל באביב בשנת 1944, ואני נולדתי 66 שנה אחריה – בדיוק באותו היום! אנו חוגגים יומולדת ביחד בכל שנה החל מיום לידתי. סבתא ואימא שלי סיפרו לי שסבתא לילי הייתה עם אמי ואיתי בחדר הלידה שבאתי לאוויר העולם!

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה בבית הספר לאה גולדברג בכפר סבא, התשפ"א, בהנחיית המורה המובילה שירן קזאז.

מילון

אוסטרולנקה
אוסטרולנקה (בפולנית: Ostrołęka) היא עיר בפרובינציית מזוביה שבפולין, היושבת על נהר נרב, כ-120 ק"מ צפונית מזרחית לוורשה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא גדלה בבית מיוחד של חיבור בין מזרח למערב “

הקשר הרב דורי