מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ילנה בארץ ישראל

סבתא ילנה עם ורוניקה נכדתה
סבתא ילנה בט"ו בשבט נוטעת עץ
העלייה לארץ ישראל של סבתא ילנה

קןראים לי ילנה, אני סבתא של ורוניקה. נולדתי ברוסיה בעיר מוסקבה. לאימא שלי קוראים ולנטינה ולאבא ניקולאי. נולדתי בשנת 1953. למדתי בבית ספר מיוחד שבו לומדים באנגלית. יש לי אחות בשם לודמילה. לודמילה גדולה ממני ב-7 שנים. אבא שלי היה קצין בצבא, ואימא עבדה במפעל שבו מייצרים מכוניות. גרתי בבית לא גדול ולא קטן. אחרי בית הספר הייתי הולכת לבריכה. בילדותי הייתי תלמידה טובה ולמדתי טוב, אהבתי היסטוריה ולקרוא ספרים.

העיר מוסקבה, עיר הולדתי, הייתה מאוד יפה, היו בה הרבה תיאטראות, פארקים ומוזיאונים. היה לי תוכי שקראו לו פיטרושה. כמובן שאני דיברתי ברוסית.

כשעליתי לישראל גרתי בקריית ביאליק ואחר כך עברתי לגור בעכו. בעכו קניתי דירה וגרתי בה עם בעלי ועם הבת שלי. בקריית ביאליק למדתי באולפן. בזמן הזה גם טיילנו הרבה בארץ. התקופה הכי משמעותית בשבילי בארץ הייתה כשהבת שלי הלכה לצבא. זאת הייתה תקופה קשה ואני דאגתי  לה. לאחר מכן בתי התחתנה ונולדו לה שתי ילדות. זאת הייתה תקופה שמחה מאוד.

סבתא ילנה נוטעת עץ בט"ו בשבט

תמונה 1

כשעלינו לארץ, בהתחלה היה קשה מאוד, הכול היה בישראל שונה ממה שהיה ברוסיה. קודם כל היינו צריכים ללמוד את השפה ואחר כך לחפש עבודה. אבל הזמן הזה היה מאוד מעניין. חיפשנו חברים חדשים ומצאנו, למדנו יחד את המסורות חדשות של הארץ. כמובן תוך כדי אני הכרתי הרבה מקומות מעניינים. יצאנו להרבה טיולים בארץ, אבל הכי הרבה אני אוהבת את הטיולים לירושלים, כי שמעתי על העיר הזאת ברוסיה וחלמתי לראות את העיר.

אחרי שהתחלתי לעבוד לא היה לנו הרבה זמן לטייל. במקביל הבת שלי התחילה ללמוד בבית ספר והיה צריך לעזור לה בלימודים. זו הייתה תקופה קשה מאוד אך במשך הזמן הכל הסתדר. היום אני בפנסיה ויש לי הרבה זמן להיות עם הנכדות שלי.

הזוית האישית

הנכדה ורוניקה: עבדנו עם סבתא בעבודת צוות והיה לי ממש כיף איתה בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

קצין
דרגה בצבא

ציטוטים

”הכי הרבה אני אוהבת את הטיולים לירושלים, כי שמעתי על העיר הזאת ברוסיה וחלמתי לראות את העיר“

הקשר הרב דורי