מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא והאווזים

סבתא וסבא הפליגו על ספינה ברוסיה .
סבתא שלי באה לחגוג אצלנו את חג הפסח
האווזים אהבו את סבתא עד שקרה משהוא ....

סיפורי סבתא

לסבתא שלי קוראים בלה. סבתא שלי נולדה ב-24/8/1949 מה שאומר שהיא בת 69. סבתא שלי במקור מרוסיה(אומסק ) שם היא גדלה והתחנכה. באומסק צברה את כל חוויותיה במשך חייה.

בשנת 1994 כשסבתי הייתה בת 45, אימי והיא, עלו לארץ, ולאחר כמה שנים אימי התחתנה והביאה אותנו.

עד היום סבתא מטפלת בנו וכל היא מספרת:

כשהיינו ילדים קטנים, בכל יום שני לאחר בית הספר, היינו הולכים לראות אווזים באגם שליד בית הספר. היינו מביאים פת לחם מן הבית ומאכילים אותם. היינו גם משחקים איתם ונהנים איתם. היינו יכולים לשבת שם שעות על גבי שעות, זה היה מרגיע אותי מאוד בכל פעם שישבתי שם הרגשתי שאני שוכחת מכול הצרות שלי ורוח קרה מלטפת את גופי וגורמת לי לצמרמורת.

היינו יושבים על הדשא ומשחקים משחקי חברה. יום אחד הלכנו לאגם אחרי בית הספר, זה היה יום שבו חילקו לנו את התעודות, היינו כולנו עם בגדים לבנים ונקיים ומצוחצחים.

אני זוכרת שהאכלנו את האווזים, ושרנו שירים על שפת האגם. לאחר כמה דקות האווזים החלו להשפריץ עלינו מים קרירים, על כול גופנו. כולם החלו לצחוק ולרוץ. ראינו שהאווזים רצים אחרינו אז רצנו מאוד מהר. פתאום נפלתי לתוך שלולית ענקית של מי גשם, האווזים החלו לנשוך אותי ברגליים, זה היה כואב ובעיקר מפחיד. חזרתי הביתה וסיפרתי להוריי למה הבגדים שלי כל כך מלוכלכים, מאז שזה קרה יש לי פחד מאווזים.

הזוית האישית

ליאל – מאוד נהנתי לכתוב את הסיפור של סבתי כיוון שהיא סיפרה לי על ילדותה וזה היה מהנה לשמוע את החוויות שלה מפעם.

סבתא בלה – היה לי כיף מאוד לעבוד עם ליאל היא הקשיבה לי וחוץ מהסיפור הזה סיפרתי לה עוד סיפורים.

מילון

אומסק
הארץ שסבתי נולדה בה

ציטוטים

”"תסיים עם זה ותלך לטייל בשקט " “

הקשר הרב דורי