מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא רחל נוי החיילת

רחל וברק
רחל בצעירותה
סבתא מספרת על ילדותה ועל הצבא

שמי רחל נוי, נולדתי בתאריך 10.1.1955 בבית יולדות רחובות, לאימא שרה ואבא דוד בסל, הייתי השמינית במשפחה ואחרי נולדו עוד ארבעה אחים, סך הכל היינו שנים עשר אחים ואחיות.

גרנו ברחובות, במעברה. משם עברנו לדירה בת שלושה חדרים, היה צפוף אבל שמח, היה חדר לבנות (8) וחדר לבנים (2) ואח אחד היה נשוי. אבא ואימא ישנו בסלון, בחדרים ישנו ראש לרגלים. אימא הייתה עקרת בית ואבא היה חקלאי, הוא עבד בפרדסים באזור.

הייתי ילדה שובבה אבל לעומת זאת גם תלמידה חרוצה ושקדנית. למדתי בבית ספר חב"ד בקרית משה רחובות ושנתיים בבית יעקב ברחובות. המשחקים שלנו אז היו: קלאס, מחניים, חבל, תופסת ,מחבואים וחמש אבנים.

אחת מהחוויות שזכורה לי: גדלתי במשפחה מרובת ילדים וכדי שיהיה לי דמי כיס עבדתי במשחטת עופות במריטת נוצות לאחר שחיטת העופות.

בשנת 1973 התגייסתי לצה"ל למשטרה הצבאית והשתתפתי בצעדת יום העצמאות האחרונה שהתקיימה מאז. כשפרצה מלחמת כיפור שירתי ברפידים בסיני ופינו את כל החיילות לבאר שבע, שם סיימתי את שירות החובה. התגייסתי לשירות קבע בחיל תותחנים ושוב חזרתי לשרת בסיני עד שהתחתנתי. בשנת 1976 חזרתי לשרת בארץ, בקסטינה. השלמתי 12 שנות לימוד ותעודת בגרות בהיותי כבר בת 32 – אף פעם לא מאוחר! כמו כן עשיתי קורס טכנאי תעשייה וניהול.

משנת 1995 יצאתי לגימלאות מהצבא ומאז אני מקדישה את זמני ונפשי למשפחה. היום יש לי שמונה נכדים יפים חכמים ובריאים.

הזוית האישית

רחל: נהניתי מאוד לספר לברק על הילדות שלי, תודה על ההזדמנות לחלוק את חיי עם הנכדים.

ברק: למדתי דברים חדשים על סבתא, התרגשתי לשמוע חוויות שלה מפעם.

מילון

בסיס רפידים
בסיס שהוקם על ידי מצרים לאחר נסיגת ישראל מסיני, בעקבות מלחמת סיני, כבסיס חיל האוויר המצרי מס' 244. בימי רגיעה פעלה בבסיס טייסת 20 של חטיבה אווירית 15, שהפעילה מטוסי מיג. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אף פעם לא מאוחר“

הקשר הרב דורי