מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא דליה דבקה במטרה

סבתא דליה ונכדתה מושקי
סבתא בילדותה
לא ויתרתי על המשך לימודים....

שמי דליה אמסלם (גואטה לפני נישואיי) נולדתי בעפולה, ישראל, בשנת 1961.

יש לי ארבעה ילדים ותשעה נכדים מקסימים ברוך השם. המשפחה שלי היא הפרויקט הכי מוצלח שלי, תודה לאל.

התחתנתי בגיל 17.5 ואני נשואה ליצחק 42 שנים באהבה גדולה. למרות שהתחתנתי מוקדם וכבר בגיל 20 היו לי שתי בנות מקסימות, שהגדולה מביניהן היא ניצה, אמא של מושקי, לא ויתרתי על המשך לימודים.

למדתי הנדסאי אלקטרוניקה עם תעודת הוראה. כך, שיכולתי ללמד בתיכון ולהגיש תלמידים לבגרות. לאחר 10 שנים של עבודה בבית הספר, והבאת עוד 2 ילדים מקסימים לעולם, השלמתי את התואר הראשון באוניברסיטה העברית, ואפילו סיימתי בהצטיינות יתרה. מיד, כשסיימתי תואר ראשון המשכתי לתואר שני בניהול מערכות חינוך.

במקביל למדתי אימון ופתחתי קליניקה, שמטפלת בהפרעות קשב וטראומות. היום ב"ה, אני מורה בתיכון, מגישה לבגרויות, מאמנת הורים וילדים ועוזרת להרבה אנשים.

 בילדותי

תמונה 1

כשעושים דברים, שאוהבים אז גם מצליחים וגם נהנים.

הזוית האישית

מושקי: תודה רבה לך סבתא, על מה שלמדתי הרבה מסיפור חייך. מאחלת לך הרבה בריאות ונחת.

מילון

הנדסאי אלקטרוניקה
אלקטרוניקה שייך לתחום הנדסת חשמל ועוסק בתכנון מעגלים חשמליים. הנדסאי בתחום זה הוא איש מקצוע מיומן המסייע בפיתוח תחזוקה, ייצור, שרות ופתוח של מערכות אלקטרוניות בחברות, מפעלים ומוסדות ציבוריים.

הפרעת קשב
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, או בקיצור הפרעת קשב (מוכרת כ-ADHD, ראשי תיבות באנגלית של Attention Deficit Hyperactivity Disorder), היא הפרעה נוירו-התפתחותית[1] שתסמיני הליבה שלה הם קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר), ואימפולסיביות[2][3][4]. עם זאת, לא כל התסמינים חייבים להופיע כדי לענות על הקריטריונים של אבחנת הפרעת קשב.

ציטוטים

”כשעושים דברים, שאוהבים אז גם מצליחים וגם נהנים. “

הקשר הרב דורי