מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ג'ינה רינה

סבתא מחזיקה אותי כשהייתי תינוקת
סבתא בילדותה
סיפורה של סבתא גנה רינה

סבתא שלי ג'ינה נולדה ביפו בתאריך 1953414. הוריה עלו לארץ. סבתי קרויה על שם סבתא רבתא שלה ג'ינה וכשהיא הגיעה לבית ספר היא שינתה אותו לרינה.

לסבתי יש שני אחים: דבורה ושבי. שניהם נולדו עיוורים ולכן סבתי קיבלה יחס שונה משלהם. סבתי לא הלכה לתיכון וגם לא התגייסה.

תמונה 1

שמה של סבתא היה במקור סלומון. אבא שלה שינה לאדוכר. אחרי שסבתי התחתנה שם המשפחה שלה השתנה ללוינגר. סבתא שלי היא האחות האמצעית.

בבית של סבתי היו שני חדרים והבית היה קטן. סבתי לא הייתה בגן, אבל היא למדה בבית ספר שמונה שנים. היא לא הלכה לתיכון והיא לא התגייסה לצבא.

סבתא סיפרה לי על משחקי הילדות שלה, כשהיא הייתה קטנה היא שיחקה בגומי, חמש אבנים, חבל, גוגואים ועוד. האירוע החשוב שזכור לה זה שאחותה חגגה לה בת מצווה.

סבתי עבדה שנתיים בתפירה, אבל היא לא אהבה לתפור. בשנת 1977 סבתי התחתנה עם סבי בכפר המכבייה. היא הייתה בגיל 24.5. נולדו להם שלושה ילדים.

סבתי עבדה כל השנים, היא הייתה גננת אבל עכשיו היא בפנסיה.

 

הזוית האישית

סיפורה של ג'ינה תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר "אביטל" במרום גולן בסיוע המורה אילנה דביש.

מיתר איסוביץ' תעדה את סיפורה של סבתא ג'ינה

תמונה 2

 

מילון

כפר המכביה
כפר המכביה הוא מלון, מרכז כנסים ומועדון ספורט הנמצא בדרום-מזרח רמת גן (בשכונת רמת חן) ושטחו הכולל כ-80 דונם. כפר המכביה הוקם בעקבות חזונו של אהרון נתנאל, יו"ר מכבי העולמית להקמת כפר אולימפי מרכזי לתנועה. עיריית רמת גן הקצתה מגרש למטרה זו, וב-1957, לקראת המכביה החמישית, הוקם עליו המבנה הראשון לקראת המכביה השישית נוספו שלושה בנייני מגורים, חדר אוכל ומרכז ספורט.

ציטוטים

”סבתי שיחקה בגומי, חמש אבנים, חבל, גוגואים ועוד....“

הקשר הרב דורי