מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ברחה מהצבא לבקר את סבא הפצוע

אחיה וינון התאומים מראיינים
סבתא רבתא תקווה
אחיה וינון מראיינים את סבתא רבתא, תקווה

במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, פרויקט "ערכים בעריכה" של תלמידי כיתה ה' בנים בבי"ס קול יעקב, במהלך מפגשי התכנית, ראיינו התלמידים את האזרחים הותיקים , חלקם סבים וסבתות , מסיפוריהם למדו התלמידים סיפורי מורשת ועל ההיסטוריה על מדינתנו. אחיה וינון ורד בחרו לראיין את סבתא תקוה בת ה-83 המספרת בתמציתיות על חייה.

קישור לראיון המלא עם סבתא רבתא, תקווה

"נולדתי בארץ, לפני יותר מ- 80 שנה, בתל אביב. או, יש לי הרבה סיפורים. . נולדתי פה בארץ. גרנו במקום מאוד צפוף בתל אביב. גרנו כל הילדים ביחד. לא היה לנו בית שימוש בבית. בית השימוש היה רחוק, היה קשה.

אני זוכרת את תקופת מלחמת העולם, אך כילדים לא כל כך שמענו והבנו את נושא השואה.  שרתתי בצבא. אני זוכרת שהייתי שומרת על חיילים.

התאומים אחיה וינון מראיינים את סבתא רבתא תקווה

תמונה 1

"ברחתי מהצבא לראות את סבא הפצוע"

אירוע שממש זכור לי, הייתי בצבא וסבא היה בבית, הוא הרגיש לא טוב, אז ברחתי מהצבא ובאתי לבקר לראות אותו. . ברחתי לכמה ימים. הוא נפצע ועשו לוגבס ברגל. . בגלל הבריחה הזו ישבתי בכלא צבאי, בבית יצחק. שבועיים הייתי בכלא.

"נו וזה היה שווה, לברוח מהצבא בשביל זה?"

 הוא נפצע ושבר את הרגל אז הייתי צריכה לראות אותו"

 חיבוק לסבתא רבתא תקווה

תמונה 2 

העשרה

תכנית הקשר הרב דורי – בלוג "רשמים וחוויות",אהוד עדני כותב על התכנית" "הרעיון היה לנסות להתחבר לעולם המדיה הסובב את התלמידים אך לכוון אותו לערכים. לגרום לתלמידים שמבלים שעות מול מסכים (מחשב, טלוויזיה, פלאפון, אייפוד וכו') להשתמש בכלים הללו, לא רק להעביר זמן, בטלה, שיחות, חוויה, משחקים ריקים מתוכן, אלא להשתמש בכלים הללו גם לעשיית סרטונים מסוגים שונים הבנויים מערכים שלמדנו בכיתה (בין אדם לחברו) .."

סבתא רבתא: ויקי מילון "כינוי לאם הסבתא או הסבא".

תכנית הקשר הרב דורי, פרוייקט "ערכים בעריכה" תלמידי כיתה ה' בנים, שנה"ל תש"ע

בבי"ס קול יעקב, ירוחם מורה מוביל תכנית אהוד עדני

מילון

סבתא רבתא
כינוי לאם הסבתא או הסבא.

ציטוטים

”שתהיו ילדים טובים ותשמעו בקול סבא וסבתא“

הקשר הרב דורי