מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אילנה מספרת על בר מצווה של בנה

בקורונה עשינו את השיחות בזום
מאור דוד פור בנה של אילנה (תמונה ממחישה)
מוטו – "ילדים זה שמחה"!

סבתא אילנה דוד פור

סבתי נולדה בשנת 1951 בתאריך 22.7, בעיר חדרה וגדלה בתל מון ולאחר כמה שנים עברה לגור בנתניה. בשנת 1973 סבי וסבתי התחתנו, כשסבתי הייתה בת 22, אחרי שסבי וסבתי התחנו הם החליטו לעבור להרצליה. יש לה שלוש אחיות: תמי ויעל שהיא האחות האמצעית.

לסבתא אילנה שני ילדים: האחד הוא מאור, שעליו הסיפור מסופר. סבתי ילדה אותו כשהייתה בת 24, אחרי מאור נולדה הבת מירב, שסבתי ילדה אותה כשהייתה בת 25. לסבתא יש שלושה נכדים: טליה, מושיקו ונטע וכלה אחת בשם דגנית.

הבר מצווה של מאור

בשנת 1988 בתאריך 31.8 בנה מאור עלה לתורה. הילדים שלה מאוד חשובים לה, הילדים שלה הכי חשובים לה בעולם. כשמאור התקרב לגיל מצוות, היא מספרתמ, שהיא מאוד שמחה וחיכתה ליום הזה, שבנה הבכור יחגוג בר מצווה.

הם חגגו לו בר מצווה יפה באולם יפה וגדול עם הרבה אנשים ובשבת בנה עלה לתורה בבית הכנסת והמשפחה מאוד התרגשה. אירוע זה סימל עבורה שהבן שלה הגיע לבגרות, לרצינות, אכפתיות גדולה יותר ממה שהיה לו כבר ולדעת שנכנסים לחיים של בוגרים.

הזוית האישית

טליה דוד פור, אמילי וורוננקו ומייקה איברה: בחרנו השנה לעשות "מחויבות אישית" עם גמלאית, שהיא הסבתא של טליה דוד פור. היה לנו מאוד נחמד לעשות את זה ביחד. הרגשנו ממש טוב, צחקנו, דיברנו וגילינו דברים חדשים אחת על השנייה. לדעתנו עבדנו ביחד ובעבודת צוות. אולי צריך לשפר את זמן השיחות ואת קביעת הזמנים, אבל בסך הכל היה מאוד נחמד לעבוד בעזרת טכנולוגיה ולא רק לראות פנים אל פנים, אלא גם לגלות כמה הגמלאית מבינה בטכנולוגיה.

אנחנו רוצות להוסיף ולומר שהמחויבות הזאת עזרה לנו המון ולימדה אותנו שאנחנו יכולות לעבוד ביחד גם עם אנשים, שאנחנו לא הכי מכירות או קרובות. בנוסף, סבתא של טליה זכתה להכיר יותר את חברות שלה.

טליה: סבתא זכתה להכיר את החברות שלי. חלק היא הכירה רק עכשיו וזה משמח שהיא יכלה להכיר ולגלות עוד דברים על חברות שלי. לסיכום, הצלחנו לגלות איך פעם עשו אירועים וגילינו דברים חדשים בזכות המחויבות הזו.

מילון

כפרה
חיים שלי

ציטוטים

”"ילדים זה שמחה"“

הקשר הרב דורי