מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבי אברהם עלה בגיל חמש לארץ

ילדותו של סבי בבית היתומים
סבי ואני בכיתה
סבי וסבתי החליטו לשנות את אורח החיים ועברו לחיות בקיבוץ שער העמקים.

סבי אברהם נולד בשנת 1943 ברוסיה, לאחר שהוריו ברחו מפולין מגטו לבוב.
 
סבי עלה בגיל חמש לארץ. כמו כל הילדים הייתה הילדות של סבי אברהם. לימודים, משחקים, בניית משחקים כגון עגלה עם גלגלים ורתימת הכלב שיגרור אותה ובניית עפיפונים.
 
תמונה מילדותו של סבא בבית היתומים
 
 תמונה 1
סבי אברהם למד בבית ספר עממי הבונים בקריית ביאליק. את המשך לימודיו למד בפנימייה של ויצ"ו באחוזה שבחיפה. הוא היה בפנימיה מגיל 15עד גיל 17. בשנה עד לגיוסו לצבא עבד בבסיס צבאי יחד עם עובדים אזרחיים.
 
אחוזה: היא שכונה בחיפה: " אחוזה, היא אחוזת שמואל (מכונה בקיצור אחוזה היא שכונה ותיקה ומרכזו של רובע המגורים רמות הכרמל בחיפה, השוכן על קו פרשת המים של רכס הכרמל."
 
הוא התגייס בגיל 18 לצבא. את השירות הצבאי הוא שירת בחיל החרמש, חיל רגלים משוריין. לאחר שחרורו חזר לעבוד בבסיס הצבאי לעובדים אזרחיים לאחר מכן הוא עבר לעבוד בטכניון.
 
בשנת 1965 סבי וסבתי צביה התחתנו ולימים ונולדו להם שני ילדים רויטל וירון.
בשנת 1975 סבי וסבתי החליטו לשנות את אורח החיים ועברו לחיות קיבוץ שער העמקים.
 
העשרה: קיבוץ שער העמקים: "שער העמקים הוא קיבוץ השייך לזרם התנועה הקיבוצית המאוחדת בעבר השתייך לקיבוץ הארצי השומר הצעיר. הקיבוץ ממוקם באזור הצפון (גליל מערבי תחתון), ליד קריית טבעון, ושייך למועצה אזורית זבולון.
 
הקיבוץ שנוסד ב 1929 ברומניה, התאחד עם גרעין יוגוסלבי, ושני הגרעינים עלו לקרקע באזור חרתיה בתאריך 2.6.1935. עיקר פרנסתו של היישוב על מפעל דודי השמש "כרומגן" ובנוסף קיימים בו ענפי חקלאות כגון רפת, טחנת קמח, מטעי אבוקדו, גידולי שדה; כמו כן יש בו בית סיעודי ("מול כרמל"), ענף חינוך, וענף של יזמויות."
(ויקיפדיה)

מילון

גית מורגן
בוקר טוב

אחוזת שמואל
אחוזה, היא אחוזת שמואל (מכונה בקיצור אחוזה היא שכונה ותיקה ומרכזו של רובע המגורים רמות הכרמל בחיפה, השוכן על קו פרשת המים של רכס הכרמל.

קיבוץ שער העמקים
שער העמקים הוא קיבוץ השייך לזרם התנועה הקיבוצית המאוחדת בעבר השתייך לקיבוץ הארצי השומר הצעיר. הקיבוץ ממוקם באזור הצפון (גליל מערבי תחתון), ליד קריית טבעון, ושייך למועצה אזורית זבולון. הקיבוץ שנוסד ב 1929 ברומניה, התאחד עם גרעין יוגוסלבי, ושני הגרעינים עלו לקרקע באזור חרתיה ב 2.6.1935. עיקר פרנסתו של היישוב על מפעל דודי השמש "כרומגן" ובנוסף קיימים בו ענפי חקלאות כגון רפת, טחנת קמח, מטעי אבוקדו, גידולי שדה; כמו כן יש בו בית סיעודי ("מול כרמל"), ענף חינוך, וענף של יזמויות.

ציטוטים

”לעולם לא לומר לא יכול לפני שניסית .“

הקשר הרב דורי