מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלמה מדריך קרב מגע

אורי ושלמה במהלך הפרויקט
שלמה בעברו
במה עסק שלמה בצעירותו?

שמי אורי אלבז, נולדתי במרוקו בשנת 1946, בעיר קזבלנקה. עליתי ארצה בשנת 1960.
ההורים שלי הכירו בקזבלנקה שבמרוקו נולדו להם שלושה בנים ושלוש בנות.  כולנו למדנו בבית ספר יהודי, למדנו גם יהדות וגם צרפתית. 
 
כשהגעתי לישראל, הייתי בן 14, כשבאתי כעולה חדש גרתי בעפולה ועברתי ישר לאולפן עברית. היו לי שלושה חברים מאותה שכונה, גרנו אחד ליד השני. לי ולשלושת חברי היה תחביב, ללמוד מוזיקה. שניים מחברי היו גיטריסטים, אחד מתופף ואחד – זמר. היינו רבעייה, היינו מנגנים שירים סלוניים ורוק אנד רול.
 
בהמשך למדתי בבית ספר אורט ולאחר מכן בגיל 18 התגייסתי לצבא. שרתתי ביחידת "משמר הגבול", למג"ב, שהיא "הזרוע המבצעית של משטרת ישראל, שמטרתהּ‏ לתת מענה לבעיות בנושאי ביטחון פנים, לוחמה בטרור" ועוד. נשארתי בצבע קבע, אחרי תקופה קצרה הפכתי למדריך לאימון גופני ויותר מאוחר נהייתי מדריך קרב מגע במשך 20 שנה, עד שהשתחררתי מצבא קבע. 
הקשר עם שולמית אישתי נוצר לאחר היכרות בבית קולנוע, שם נפגשנו יחד עם חברים. התאהבנו ממבט ראשון ואז התחתנו. התחתנתי וגרתי בתל אביב, אחרי כן עברתי לגור ביבנה, עד עכשיו.
 
העשרה
"משמר הגבול או בראשי תיבות: מג"ב, הוא הזרוע המבצעית של משטרת ישראל, שמטרתהּ‏ לתת מענה לבעיות בנושאי ביטחון פנים, לוחמה בטרור, לחימה בפשיעה קשה, אבטחת מתקנים רגישים, אבטחת האזורים הכפריים ומניעת גניבות חקלאיות, ומאבק בהפרות סדר. מג"ב הוא כוח רב־תכליתי המסייע למשטרת ישראל ולצה"ל בטיפול בבעיות שבתחומי התמחותו, ומשמש גם כעתודה מרכזית להתערבות מידית באירועים. מטה משמר הגבול נמצא בעיר לוד".
קרב מגע: "קרב מגע היא אמנות לחימה ישראלית מתחום השיטות המבוססות מציאות ששמה דגש בלימוד ופיתוח הגנה עצמית תוך זמן קצר ושימוש בטכניקות מהירות ויעילות המחפשות לתת מענה למצבים שיכולים להתרחש ב"רחוב" (כשהאדם מותקף על ידי גורמים שרוצים להזיק לו או מאיימים עליו ולא ב"זירה"). קרב מגע פותח בצבא כאמנות לחימה צבאית המשמשת ללחימה ולהגנה עצמית בקרב פנים אל פנים. היא אומצה לראשונה על ידי צבא הגנה לישראל וכיום היא מפורסמת בכל העולם ואף אומצה על ידי כוחות לחימה במדינות אחרות". ויקיפדיה.
 
 תשע"ו

מילון

משמר הגבול
משמר הגבול או בראשי תיבות: מג"ב, הוא הזרוע המבצעית של משטרת ישראל, שמטרתהּ‏ לתת מענה לבעיות בנושאי ביטחון פנים, לוחמה בטרור, לחימה בפשיעה קשה, אבטחת מתקנים רגישים, אבטחת האזורים הכפריים ומניעת גניבות חקלאיות, ומאבק בהפרות סדר. מג"ב הוא כוח רב־תכליתי המסייע למשטרת ישראל ולצה"ל בטיפול בבעיות שבתחומי התמחותו, ומשמש גם כעתודה מרכזית להתערבות מידית באירועים. מטה משמר הגבול נמצא בעיר לוד.

קרב מגע
קרב מגע היא אמנות לחימה ישראלית מתחום השיטות המבוססות מציאות ששמה דגש בלימוד ופיתוח הגנה עצמית תוך זמן קצר ושימוש בטכניקות מהירות ויעילות המחפשות לתת מענה למצבים שיכולים להתרחש ב"רחוב" (כשהאדם מותקף על ידי גורמים שרוצים להזיק לו או מאיימים עליו ולא ב"זירה"). קרב מגע פותח בצבא כאמנות לחימה צבאית המשמשת ללחימה ולהגנה עצמית בקרב פנים אל פנים. היא אומצה לראשונה על ידי צבא הגנה לישראל וכיום היא מפורסמת בכל העולם ואף אומצה על ידי כוחות לחימה במדינות אחרות.

מחוררים
סבתא שלי היתה עם חורים

ציטוטים

”סבתא שלי לא הקשיבה לסבא שלי ואז בבוקר ראתה שיש לה חורים ושיצאה לשכונה“

הקשר הרב דורי