מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלי, יעקב

היי אני דורון
זה סבא שלי בגיל 70
סיפור חייו של יעקוב סרודי

סבא שלי, יעקב, נולד בכפר ליד טהרן בשנת 1929, אין לו תאריך לידה מדוייק. שמו הוא יעקב, מהתנך. היה לו גם כינוי והוא יארוב.

שם משפחה המקורי שלנו הוא מסרורי. כשעלו ארצה, עלו שלושה אחים ואחות, אח אחד נשאר מסרורי, אחד הפך לסרורי ווהשלישי הפך לסרודי, סבא שלי.

סבא היה הבן הצעיר והוא קיבל יחס שונה לטובה, יותר פינוק. יש לו עוד שני אחים, ואחות אחת והוא מספר עליה ששמה שרה והיא יפה מאוד, נשואה שלוש פעמים, עשירה מאוד אך בלי ילדים.

סבא מספר שהבית שלו היה מאוד עני והם חיו בבקתה קטנה עם שלושה חדרים בסך הכל.

כשהיה בן 10, אביו נרצח ונשדד, כי היה יהודי, ארוע שכמובן היה מאד עצוב בחייו.

בילדותו אהב זמר בשם אומיד סטר, אהב לרכוב על אופניים, לעזור לאמא שלו לנקות לבשל ובעזרה נוספת בבית. הוא אהב לשחק קלפים, רמי דומינו ועוד.

סבא שירת בחיל הרגלים, והוא חווה את כל המלחמות חוץ ממלחמת העצמאות.  הייתה להם תקופה קשה במלחמות כי הוא לא ראה את המשפחה במהלך כ-30 יום.

החתונה עם סבתא, הייתה ארוע משמח בחייו. ונולדו להם שבעה ילדים: יוסי, ציון ז"ל, איציק, אסתר, משה, אילנה וחיים (אבא שלי). ויש להם יותר מ-20 נכדים ויותר מ- 10 נינים.

אני מאד אוהב להיות עם המשפחה המורחבת שלנו. יש לנו מנהג, שאחרי פסח מכינים אורז מתוק, עם דבש, בצל וסוכר. סבא אוהב את חג הסוכות, בו המשפחה מתכנסת יחד.

הזוית האישית

דורון: ביליתי הרבה זמן עם המשפחה ושמעתי את הסיפורים.

מילון

טהרן
בירת איראן והעיר הגדולה ביותר בה, הממוקמת לרגלי רכס הרי אלבורז ונמצאת במרכזו של מחוז טהראן. העיר מהווה את המרכז הפוליטי, הכלכלי והחברתי של המדינה. יותר ממחצית התעשייה האיראנית מבוססת בטהראן, שבה תעשיות ייצור רכב, חשמל ומוצריו, טקסטיל, כלי נשק, סוכר וכימיקלים. (ויקיפדיה).

ציטוטים

”סבא שירת בחיל הרגלים, והוא חווה את כל המלחמות חוץ ממלחמת העצמאות.“

הקשר הרב דורי