מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלי דניאל זולוקוביץ'

אני וסבא שלי בשנה שעברה בפורים במסעדה
לפני שלוש שנים בחופשה משפחתית
הבשלן הטוב ביותר בבת ים

שמי ליה, אני משתתפת בתכנת הקשר הרב דורי השנה, ומתעדת את סבא שלי, דניאל זולוקוביץ'.

תאריך הלידה של סבא שלי הוא ה- 11.9.1955. השם של סבא שלי הוא דניאל זולקוביץ', קראו לו דניאל בגלל שהוא שם תנ"כי וגם כי אימא שלו אהבה את השם דניאל. הוא נולד באורוגואי שבדרום אמריקה ועלה לארץ בתאריך 1.1.1974. סבא שלי הוא בן אמצעי במשפחה, יש לו אח אחד בשם ריקרדו שמבוגר ממנו ועוד אח אחד שנפטר. סבא שלי סיפר לי שהוא ואחיו היו מאוד קרובים. וכמובן שהוא עדיין מאוד קרוב לדוד שלי ריקרדו.

סבא שלי סיפר לי שאחרי העלייה שלו לארץ ישראל הוא היה בארגון נוער שנקרא "השומר הצעיר", שם הם היו עושים קידושי שבת ולוקחים אותם למקומות להכיר את ארץ ישראל. המרכז של השומר הצעיר היה בקיבוצים שונים, כל כמה זמן הם עברו מקיבוץ לקיבוץ. התחביבים שלו בילדותו היו כדורגל, כדור-עף, וגם משחקי דמקה ושש בש. את משחק השש בש הוא משחק עד היום.

היה לו גם תחביב בישול שהתפתח להיות מסעדה. הייתה לו מסעדה בעיר בת ים, שם הוא גר עכשיו. המסעדה לא פועלת כבר הרבה שנים, אבל סבא שלי עדין אוהב לבשל, במיוחד כאשר אנחנו הולכים לבקר אותו בחגים ולפעמים גם בשבתות כשאנחנו נשארים לישון אצלו. הוא תמיד שמח לבשל אוכל טעים עם חיוך על הפנים. האוכל של סבא שלי הוא הכי טעים שיש.

לסבא שלי יש שישה נכדים: שלושה מצד אחותה למחצה של אימא שלי, קוראים לה שרה, ויש גם שלושה מצד אימא שלי, כלומר – אני, אחותי ואח שלי. סבא שלי התחתן פעמיים: עם סבתא שלי ורה ועם אימא של שרה, האחות למחצה של אימא שלי, עכשיו הוא גרוש.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה בחטיבת הביניים יד גיורא, הרצליה, התשפ"א, בהנחיית המורה המובילה מורן משש.

מילון

ארגון
הֲכָנָה, עֲרִיכָה וְסִדּוּר שֶׁל פְּרָטִים שׁוֹנִים לְדָבָר שָׁלֵם: אִרְגּוּן מְסִבַּת חֲבֵרִים. אִרְגּוּן הַפְּעֻלָּה. חֶבְרָה, אֲגֻדָּה שֶׁנִּתְאַגְּדָה לְשֵׁם מַטָּרָה מְסֻיֶּמֶת: אִרְגּוּן לְהִתְיַשְּׁבוּת. אִרְגּוּנֵי נֹעַר.

ציטוטים

”להמשיך לנסות עד שמצליחים ולא לוותר “

הקשר הרב דורי