מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלי אברהם גליק

פעילות קבוצתית במסגרת התכנית
פעילות כללית במסגרת התכנית
מהונגריה לקיבוץ ולקריירה

סבא שלי, אברהם גליק, נולד בשנת 1932 בבודפשט שבהונגריה ברחוב לואיזה 16. בהונגריה סבא שלי למד בבית ספר יסודי ושם למד גם עברית ותנ"ך.

העלייה לארץ והחיים בקיבוץ שלוחות

בשנת 1948, כאשר היה בן 16, עזב סבא שלי את הונגריה ועלה לישראל. כשהגיע לארץ ידע לדבר עברית, מפני שלמד עברית כאשר היה בהונגריה. לאחר שסיים את הלימודים בבית ספר, סבא שלי עבר לקיבוץ שלוחות שליד בית שאן. משם הוא הלך לצבא ושירת בו בסך הכל שלושה חודשים. סבא היה 12 שנים חבר קיבוץ, כלומר גר שם במשך 12 שנים, ושם עבד בכל מיני עבודות (חקלאות, חליבת פרות, חדר אוכל).

החיים לאחר עזיבת הקיבוץ

לאחר שעזב את הקיבוץ, סבא שלי התחיל ללמוד הנהלת חשבונות. לאחר כמה זמן התחיל לעבוד במקצוע זה. לאחר מכן קודם לתפקיד מבקר חשבונות והיה מבקר ראשי של המשרד לענייני דתות. לאחר מכן  הפך להיות מבקר חשבונות של 180 מועצות דתיות. סבא גם עשה ביקורת כללית. סבא מאוד נהנה מעבודתו.

בגיל 35 סבא שלי התחתן ולאחר מכן הוליד את שני ילדיו (אבא שלי ואחותו). סבא שלי לא הפסיק לעבוד עד שיצא לפנסיה בגיל 65. בהתחלה סבא שלי לא עשה כלום, ולאחר מכן התחיל לצאת קצת עם חברים ופעילויות דומות, ואז התחיל להתעסק הרבה בהתנדבות ובזה עסק הרבה זמן.

הזוית האישית

נטע: החוויה שחויתי עם סבא היתה מרגשת ומענינת. היה נעים לשמוע על עברו של סבא שלי ואני מאחלת לו שיהנה, שלא יסבול ושינצל את הזמן שהוא בבית לטובה.

מילון

חבר קיבוץ
הקיבוץ הוא יישוב נפרד המקיים חברה שיתופית של חבריו, המאורגנת על יסודות של בעלות הכלל על הקניין

ציטוטים

”גם כאשר אתה כבר לא עובד, כדאי לא להישאר בבית אלא לצאת ולהתנדב“

הקשר הרב דורי