מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא רופא רוקח

סבא היום
מרוקו מדינת הולדתי
ממרוקו לקנדה

סבא משה מספר לי על ילדותו:

"נולדתי בשנת 1932 במרוקו גרתי ב"לראש" שבמרוקו. למדתי בבית הספר "הישראלי יוניברסלי" עד כיתה ו' ובכיתה ו' עברתי לביה"ס "ספרד" שבטנג'ה של האחים "מאריגוניסט". אחר כך למדתי באוניברסיטה וקיבלתי תואר של רוקח ורופא. חזרתי למרוקו ועבדתי בבתי החולים של מרוקו שלוש שנים, לאחר מכן פתחתי בית מרקחת ב"קניטרה", עבדתי שם למשך 12 שנה משנת 1962 עד שנת 1974."

פעילות ציבורית במרוקו

"השתתפתי בארגון "חנדה" גייסנו כסף ועזרנו לאנשים לברוח ממרוקו באניות. עבדנו במסירות נפש ועזרנו ליהודים רבים לצאת ממרוקו. במרוקו נולדו לנו שלושה ילדים: שני בנים ובת.

המעבר לקנדה

בשלב מסויים החלטנו לעזוב את מרוקו ועברנו לגור בקנדה. בקנדה, המשכתי את לימודי, חדשתי את התואר האקדמי שלי. הצטרפו להיות פעילים בחיי הקהילה בקנדה, אני אשתי והילדים – הצטרפתי לקהילה הספרדית הבינלאומית. עם חידוש התואר שלי פתחתי בית מרקחת בשנת 1978, בשנה זו נולד בקנדה ילדי הרביעי הוא אבא שלך".

תמונה 1

המשכנו להיות פעילים בחיי הקהילה היהודית בקנדה והצטרפתי לארגון "חברא קדישא" בתור פקיד בשנת 1985. בשנת 1994 הפכתי למנהל של הארגון הספרדי הבינלאומי."

איגוד הספרדי הלאומי

The Moise&Gladys Amselem Scholarship

תמונה 2

הזוית האישית

משה נתן: נהניתי לשמוע את סיפורו של סבא ולתעד אותו.

מילון

"לראש"
ראצ'ה (בערבית: العرائش, אל-עראאִש, בצרפתית: Larache) היא עיר נמל חשובה בצפון מרוקו, השוכנת ליד נהר לוקוס ומשמשת כעיר הבירה המחוזית של מחוז לראצ'ה. בשנת 2012 התגוררו בה כ-120 אלף איש. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ללמוד ולעבוד היטב בבית הספר, כי מגיעים בעזרת ה' למעמד גבוה ואפשר לעזור לאנשים. “

הקשר הרב דורי