מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא פרנק עו"ד בשירות ממשלת ארה"ב

ביתי בניו יורק
אני ונכדי ירדן
למדתי משפטים בג'ורג' וושינגטון אוניברסיטה בבירת ארה"ב.

סבא פרנק מספר:
 
נולדתי בשנת 1947 בעיר ניו יורק.
הורי לורה ולואי ז"ל הצליחו לעזוב את גרמניה בעוד מועד והגיעו עם המשפחה שלהם לארה"ב בשנות השלושים. אבא שלי ז"ל שירת בחיל האוויר של ארה"ב במלחמת העולם השנייה. עד גיל 9, גרנו בניו יורק. לאחר מכן, עברנו לעיירה קטנה בשם "אירווינגטון", כ-40 ק"מ צפונה מהעיר הגדולה.
 
בעיירה הקטנה "אירווינגטון", היינו מעט יהודים באזור זה אבל גדלתי עם מודעות חדה שאני יהודי. הייתי תלמיד  וספורטאי מצטיין ובסיום התיכון התקבלתי לאוניברסיטת קולומביה היוקרתית. לאחר מכן, למדתי משפטים בג'ורג' וושינגטון אוניברסיטה בבירת ארה"ב.  
 
בין לבין שנות הלימודים, בקרתי בישראל. בפעם הראשונה, בקיץ של שנת  1968 וזאת הייתה אהבה במבט ראשון. האווירה בארץ בעקבות הניצחון במלחמת ששת הימים, פשוט לא הייתה ניתנת להגדרה. רציתי להישאר אבל הייתי חייב על פי החוק לחזור לארה"ב, בגלל חוק חובת הגיוס לצבא. זאת הייתה תקופת מלחמת ויאטנאם האומללה  והארורה. כך נאלצתי לחזור לארה"ב, לבסוף התגייסתי למריינס אבל לא נשלחתי לויאטנאם.
 
בפרוץ מלחמת יום הכיפורים, כבר הייתי עו"ד בשירות הממשלה. החלטתי שמקומי בארץ וכך חזרתי לישראל ובאתי בתור מתנדב לקיבוץ. בהמשך התחתנתי ונולדו לנו 7 ילדים כאשר הבחור הנולד הראשון הינו אבא של נכדי הראשון והאהוב ירדן.

מילון

clarity
חדות

ציטוטים

”who dares- wins“

הקשר הרב דורי