מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא נפצע במלחמת סיני

סבא אברהם וסער
סבא אברהם בצעירותו
במלחמת סיני שירתי כנהג ובמהלך השירות נפצעתי בפעם השנייה

אני וסבא אברהם השתתפנו השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר שלי. סבא אברהם סיפר לי סיפורים רבים, בחרתי להביא את הסיפור על שירותו הצבאי.

 סבא מספר:

" התגייסתי לצבא בשנת 1956, התנדבתי לצנחנים אבל בשלבים המוקדמים של הגיבוש הודחתי מהגיבוש.עברתי לחיל ההנדסה הקרבית, לאחר אימון מפרך נפצעתי קלות ברגל ועברתי קורס נהיגה. בעקבות הפציעה עברתי לחיל ההנדסה לפיקוד מרכז.

במלחמת סיני שירתי כנהג ובמהלך השירות נפצעתי בפעם השנייה והפעם הפציעה נגרמה על ידי מטוסשהפציץ מחסן חומר נפץ.

מלחמת סיני – "מלחמת סיני (ידועה בישראל גם בשם "מבצע קדש",  היא מלחמה קצרה שהתנהלה בין ישראל, בריטניה וצרפת לבין מצרים, בין 29 באוקטובר ל-5 בנובמבר 1956 (כ"ד בחשוון עד א' בכסלו תשי"ז). במהלך המלחמה כבש צה"ל את חצי האי סיני, למעט רצועה צרה לאורך תעלת סואץ, השמיד תשתיות צבאיות רבות ופגע בצבא המצרי. לאחר סיום המלחמה פינתה ישראל את כל השטח שנכבש. במקביל למערכה הישראלית ניהלו בריטניה וצרפת במשותף מבצע להשתלטות על תעלת סואץ, שנודע בשם "מבצע מוסקטר". בריטניה וצרפת יזמו את המלחמה, וישראל נגררה אליה במידה רבה, אף שבסופו של דבר זכתה בהישגים צבאיים משמעותיים. מקור הכינוי "מבצע קדש" ביישוב הקדום קדש ברנע, שהיה עיר מקראית בגבולה הדרומי של ארץ ישראל (על גבול סיני), ממנה שלח משה, על פי המסופר בספר במדבר, את המרגלים לתור את ארץ כנען."

תמונה 1

בעקבות הפציעה פוניתי לבית החולים תל השומר. הפציעה כללה כוויות רבות והופנתי לטיפול בכוויות. בעקבותרצו לשחרר אותי  מהצבא, לפני תום השירות. אני התעקשתי להמשיך לשרת את כל תקופת השירות המלאהשלי ולא הסכמתי להשתחרר לפני תום כל תקופת השירות המלאה שלי. כמובן שאף לא דרשתי פיצויים מהצבא .

ראינו בשירות את חובתנו ! "

תשע"ד

מילון

מלחמת סיני
מלחמת סיני ידועה בישראל גם בשם "מבצע קדש", היא מלחמה קצרה שהתנהלה בין ישראל, בריטניה וצרפת לבין מצרים, בין 29 באוקטובר ל-5 בנובמבר 1956 (כ"ד בחשוון עד א' בכסלו תשי"ז). במהלך המלחמה כבש צה"ל את חצי האי סיני, למעט רצועה צרה לאורך תעלת סואץ, השמיד תשתיות צבאיות רבות ופגע בצבא המצרי.

ציטוטים

”אני התעקשתי להמשיך לשרת את כל תקופת השירות המלאה שלי ולא הסכמתי להשתחרר“

הקשר הרב דורי