מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא יצחק מספר על מלחמת יום כיפור

אני מקשיבה לסיפור של סבי ורואה תמונות
סבי היה נהג משאית והוביל אמל"חים ללחימה
תיאור שירות המילואים של סבי

שמי יצחק בזרי, השנה השתתפתי בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי ליאם, לה סיפרתי את חוויותי מילדותי ו בגרותי. נולדתי בשנת 1951, באירן בעיר טהראן. עליתי לארץ בשנת 1965. בחרתי לספר ולתעד את סיפור של מלחמת יום הכיפורים בה השתתפתי.

מלחמת יום הכיפורים

השתחררתי מהצבא בשנת 1972 משירות סדיר. התגייסתי למילואים בפעם הראשונה בשנת 1973 עם אנשים אחרים שהתגייסו באותו התאריך. הגענו במועד שנקבע לשירות המילואים, יחד עמי היגיעו עוד אנשים שקבלו צו גיוס למילואים במועד שלי. ממקום ההתכנסות, לקחו אותנו באוטובוסים לנסיעה ארוכה, ישר לסיני. כשהגענו ליעד בסיני חילקו אותנו, את כל המילואימניקים, לקבוצות. אני והקבוצה אליה השתייכתי, עברנו לעיר סואץ אשר נמצאת במצרים, שם כל אחד מאיתנו קיבל משאית והתחלנו לעבוד ולהעביר אמל"חים – אמצעי לחימה.

התחלנו להביא ציוד ולקחת ציוד לסיני. לאחר כמה ימים הודיעו לנו שאנו עוזבים את סואץ, בגלל שחתמו  על הסכם הפסקת אש. העברנו את כל הבסיס שהקמנו בסואץ, בחזרה לסיני.

סבא בעת השירות הצבאי

תמונה 1

 

בהתחלה היה קצת מתח בגלל שלא הכרנו אחד את השני, לאחר יום יומיים התיידדנו עם החברים. אחד החיילים שראיתי בבסיס היה חבר שלי מהשירות הסדיר, כנראה שהמורל שלי עלה בעקבות כך שראיתי אותו וחידשנו את הקשר. הגענו לסיני והתכוננו לתרגיל חטיבתי, עד שסיימנו את התרגיל לקח הרבה זמן.

לאחר חצי שנה השתחררתי מהמילואים ולצערי התנתק שוב הקשר מהחברים שהכרתי במילואים.

הזוית האישית

ליאם: החוויה שלי הייתה מדהימה, יצא לי לשבת עם סבי ולשמוע על העבר שלו על מה שהוא עשה. זה מאוד נחמד לדבר על דברים שלא שומעים ביום יום ולא ידעת עליהם.

מילון

אמלחים
אמצעי לחימה

ציטוטים

”אחד החיילים שראיתי בבסיס היה חבר שלי מהשירות הסדיר,  כנראה שהמורל שלי עלה בעקבות כך שראיתי אותו וחידשנו את הקשר.“

הקשר הרב דורי