מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא דובי וסבתא ריה פלוזניק מספרים לנכד ליאור

סבתא דבי והנכד ליאור
אני וסבתא בתכנית הקשר הרב דורי
חיי ועלייתי לארץ ישראל

שמי ליאור שפירא, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא דובי וסבתא ריה.

סבא מספר לנכד ליאור

"קוראים לי דבי, נולדתי בוינה שבאוסטריה. חיינו עברו עלינו בנעימים עד שהגיעו הנאצים לאזור מגורנו וגורשנו מביתנו. עלינו ארצה ממש לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה. כאן בארץ בנתה משפחתי את חייה מחדש.

למדתי בבית ספר יסודי ותיכון, שירתתי בצבא והייתי בחיל קרבי ולאחר מכן נסעתי לחו"ל ללמוד, הקמתי עסק, נישאתי ונולדו לי ילדיי.

משפחתי התרחבה כאשר נולדו הנכדים. אחד התחביבים שאני מתעסק בו הוא נגינה בכינור, אני מאוד אוהב לנגן בכינור ובמיוחד מוסיקה קלאסית. אני מנסה להשמיע גם לילדיי ולנכדיי את המוזיקה שאני אוהב כי אני רוצה שגם הם ישמעו את המוזיקה הזאת. אנחנו מאוד נהנים ביחד. אחד התענוגות הכי גדולים שלנו הוא: כשאנחנו יוצאים לטיולים משותפים בחברת הילדים והנכדים שלנו. והכי כייף לנו שהם עדיין מוכנים לנסוע אתנו לכל מקום".

כאן נולדתי כאן נולדו לי ילדיי ונכדיי

סבתא מספרת:

"מתוך הבנה עמוקה, מהי החשיבות של הקשר הבין דורי אני רוצה לספר לבני המשפחה את סיפור חיינו שאותו אני כותבת עם נכדי ליאור.

קוראים לי ריה, נולדתי בארץ להורים שעלו ארצה מתוך תודעה עמוקה שפה יבנו את ביתם ומתוך הכרה בחשיבות של בניית הארץ. הוריי החליטו להתיישב בקיבוץ ושם גם הכירו ונישאו. החיים בקיבוץ היו מאוד קשים באותם ימים וההחלטות שהתקבלו שם לא תאמו את דרך מחשבות הוריי, הם עזבו את הקיבוץ והחלו בחיים אחרים במקומות אחרים.

כדי לקיים את עצמם עבדו בכל עבודה מזדמנת כמו קטיף תפוזים בחורף וכשהימים היו גשומים מאוד ואי אפשר היה לעבוד בפרדס הם גם לא קיבלו משכורת. כדי לדאוג לפרנסתם הם קיבלו כל עבודה מזדמנת כדי לקיים את המשפחה.

לאחר מעברים רבים ממקום למקום, הוריי הגיעו לשכונת בורוכוב בגבעתיים ופה עברו עליי ימי ילדותי, נעוריי ובגרותי המאושרים. ביליתי בתנועת נוער, היינו קבוצת ילדים מאוחדת ומחוברת מאוד שגדלה על ערכים חשובים כמו: חינוך טוב, עזרה לזולת וחשיבות האדם באשר הוא אדם.

בחרתי לעסוק בהוראה, לימדתי ילדים עולים ביישובי ספר בנגב, במסגרת שרותי הצבאי ומתוך רצון עז לחבר אותם לחברה הישראלית ולאהבת המולדת. בהמשך נשאתי לסבא דובי, נולדו לנו שלושה ילדים שכל אחד מהם בחר בדרך שלו למימוש עתידו. אנחנו גאים בהם מאוד וקיבלנו מהם במתנה שבעה נכדים מקסימים, שהם מקור האושר והגאווה שלנו. איתם אנחנו אוהבים לנסוע לטייל ברחבי העולם ולחזור תמיד עם חוויות מעשירות שגורמות לכולנו לרצות ולנסוע להרפתקאות חדשות.

עם נכדי בפעילות סיפורו של חפץ בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

 

הזוית האישית

סבתא ריה: אחת הבקשות שלי היא שנזכה לראות בהתגשמות כל המשאלות שלהם, שיהיו מאושרים ושנזכה להיות ביחד עוד הרבה שנים בבריאות טובה.

ממני סבתא ריה.

סבתא ריה והנכד ליאור

תמונה 2

מילון

שכונת בורכוב
שכונת בורוכוב במבט מהמכתש. אצטדיון המכתש משמאל נהרס בשנת 2012 שכונת בורוכוב היא שכונה בגבעתיים, הוותיקה מבין שש השכונות שהיו הבסיס להקמת העיר. השכונה, שהוכרה כאתר מורשת במחוז תל אביב, משתרעת באזור צפון-מערב גבעתיים וגובלת בצפון בשכונת עלית ברמת גן, במערב בשכונת "קריית יוסף" (רחוב "אחדות העבודה") בגבעתיים, בדרום ברחוב כצנלסון (רחובה הראשי של העיר) ובמזרח בשכונת "פועלי הרכבת" (רחוב סירקין) בגבעתיים. השכונה, הנקראת על שם דב בר בורוכוב, ממייסדי הציונות הסוציאליסטית, היא שכונת הפועלים (או שכונת העובדים) הראשונה שהוקמה בארץ ישראל, ובתחומה פעלו מוסדות ומפעלים הקשורים בהיסטוריה ובתרבות בישראל. ויקיפדיה

ציטוטים

”כאן נולדתי כאן נולדו לי ילדיי ונכדיי“

הקשר הרב דורי