מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא דוד – הגיבור שלי

תעודה משירותו של סבא בארגון לח"י
סבא שלי חייל בלח"י
סיפורו של דוד פקר

זהו סיפורו של דוד פקר, שנולד ב1922 ברומניה בעיר נובצלס.

דוד פקר היה חייל  יהודי ממוצא רומני, שגויס באותה תקופה קשה של מלחמת העולם השנייה. במלחמת העולם השנייה שירת דוד בתור חייל העוזר ליהודי אירופה. המראות הקשים שהיו במלחמה, גרמו כאב גדול לו ולחבריו, החיילים האחרים.

דוד מספר: "עשינו כל ביכולתנו לעזור לעמנו להינצל, היינו הולכים ביערות ומחלצים יהודים משם. הקושי הכי גדול באותה תקופה, היה לראות חלק מחבריי נהרגים. זה היה קשה ביותר, בעבורי".

ב1939 התחילה מלחמת העולם השנייה, והרבה מדינות נלחמו נגד גרמניה, ונגד השלטון של היטלר והנאצים. גם הצבא הבריטי  שלח חיילים, כדי לעזור ליהודי אירופה, וכך גם הצבא הרוסי. סבא שלי דוד, היה יהודי אשר נלחם ועזר ליהודים בהיותו חייל באותה תקופה.

לאחר מלחמת העולם השניה דוד סבא שלי, עלה ארצה והתגייס לארגון הלח"י, שם נלחם למען המדינה. סבא שלי היה בן אדם צנוע, אשר לא היה מרחיב ומספר מה קרה באותם ימים. כפי שידוע הצבאות שהיו באותה תקופה בארץ ישראל לחמו באומץ, למען המדינה שלנו. אחד מהם היה ארגון הלח"י בה סבא שלי, היה חבר, והרבה אנשים בה תרמו למדינה. לדעתי, הם היו גיבורים ומלאי כוח. את סבא שלי דוד, לא הספקתי להכיר. שמעתי עליו, מסיפורים רבים ותמונות, וכן מספרים שהוריי הראו לי. אמא שלי אומרת שסבא דוד, היה בן אדם צנוע, והיה קשה להוציא ממנו מידע, אך לאחר עיון בספרים ותמונות, וכן מהקשבה לסיפוריה של סבתא שלי, היה לנו מידע על בן אדם מלא השראה, כוח ועוצמה. ולכן סבא דוד הוא הגיבור שלי.  לצערי סבא שלי לא הכיר אותי הוא נפטר שנה לאחר שאחי הבכור נולד

אות הארגון הצבאי הלאומי שהוענק לסבי דוד פקר

תמונה 1

הזווית האישית

דורין – ללמוד היסטוריה על המחתרות ועל המלחמות, זאת הרגשה של שייכות לעם ישראל. אבל הסיפור של סבא שלי שלקח חלק פעיל במלחמות אלו, מעורר בי תחושה עוד יותר של משמעות. אני פה חיה בזכות סבא שלי וחבריו. זכות קיום בארץ ישראל.

מילון

לח"י
לוחמי חרות ישראל הייתה מחתרת יהודית שפעלה נגד המנדט הבריטי, משנת 1940 עד הקמת מדינת ישראל בשנת 1948. את המחתרת הקימו פורשי הארגון הצבאי הלאומי שהתנגדו להפסקת המאבק במנדט הבריטי בתקופת מלחמת העולם השנייה. ויקיפדיה

ציטוטים

”עשינו הכל לעזור לעמנו להינצל היינו הולכים ביערות ומחלצים יהודים הקושיגדול באותה תקופה זה לראות את חלק מחבריי נהרגים “

הקשר הרב דורי