מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא גרגורי (גרישה) מספר על בניית בית המשפחה

סבא ואני כיום.
סבי בילדותו.
הגשמת החלום

שמי גרגורי פרידמן, נולדתי בשנת 1954 באוקרינה לבית משפחת פרידמן. השנה אני משתתף בתוכנית הקשר הרב דורי אליה אני הוזמנתי על ידי נכדתי מעין רובנצ'וק. במפגשים ספרתי למעין על חיי כילד והזכרונות מימים אלו. בחרנו לתעד את חווית בנית דירת המשפחה שלי בצ'ירניגוב שבאוקרינה.

בניית הבית

בשנת 1975 אני וסבתא עברנו לגור בבית צ'ירניגוב. שנה לאחר מכן יוליה נולדה ומספר שנים לאחר מכן אולגה נולדה. בשנת 1993 התחלתי לשפץ את הבית. הבית היה בית פרטי בן קומה אחת. קניתי חומרים והתחלתי אני עם חברים שלי לשפץ את הבית, בלי קבלן – רק אנחנו, במשך שנה שלמה בנינו קומה שנייה בבית. היה מאוד כיף, מספק וחוויה בלתי נשכחת.

הבית שבנינו

תמונה 1

אני נולדתי באוקרינה לבית בעל פרנסה טובה. הייתה לי ילדות מהנה. בשנת 1999 עליתי עם סבתא ואחות של יוליה. עלינו לארץ מספר שנים לאחר שאמא עלתה לארץ.

ילדות

בכיתה ו' הייתי בחוג קארטינג, הלכתי למסלול אחרי בית הספר פעמיים בשבוע ונסעתי, היה מאוד כיף. כיתה ח'-י' הייתי בחוג בקראטה, הלכתי לחוג עם חברים מהשכונה בה גדלתי, היה מאוד מעניין ומהנה. החוג היה קרוב לבית כך שהלכתי לחוג פעמיים בשבוע.

אחרי סיום בית הספר הלכתי לקולג' בעיר ז'יטומיר. למדתי שלוש שנים, עשיתי תואר כמכונאי רכב, הלימודים היו מעניינים.

מימין: סבא בצבא, משמאל: סבא בסיום ביה"ס 

תמונה 2

בגיל 20 הלכתי לשרת בצבא כטכנאי מטוסים בחייל האוויר. חלק זה בחיי ארך שנתיים.

לאחר מספר שנים פגשתי את סבתא התחתנו וכיום יש לנו ילדים ונכדים.

סבא גרישה וסבתא אלה ביום חתונתם

תמונה 3

הזוית האישית

מעין: היה לי ממש כיף ומעניין. למדתי המון על ההיסטוריה של המשפחה. אני מאוד נהניתי לדבר ולהיפגש עם סבא שלי, אני שמחה שיש לי את האפשרות לספר את סיפורו של סבא שלי.

סבא גרישה: היה מאוד כיף לשבת ולדבר עם נכדה שלי, אני שמח לשתף אותה בעברי, מקווה שעזרתי.

מילון

קולג'
בית ספר או יחידה אקדמאית גדולה בתוך אוניברסיטה המלמדת חוג מסוים (לאו דווקא לתואר ראשון בלבד). למשל "הפקולטה למנהל עסקים" תקרא ברבות מהאוניברסיטאות "The College of Business" (הקולג' למנהל עסקים).

ציטוטים

”אני מבסוט שהיה הרבה מקום לילדים, היה חדר לכל ילדה בבית אותו בניתי עם החברי“

הקשר הרב דורי