מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא איציק אילוז

סבא איציק ואני בבית שלנו בגדרה
סבא איציק ומשפחתו
ילדות מאושרת

שמי איליי, אני מתעדת את סבי איציק אילוז במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. סבא איציק מספר שהוריו, מכלוף ורחל, נולדו במרוקו אך חיו באלג'יר עד שעלו לארץ ישראל. הם הגיעו דרך צרפת, שם נשארה חלק מהמשפחה המורחבת.

הם הגיעו לישראל והתגוררו בעיר לוד. אימא של סבא הייתה עקרת בית ואבא שלו עבד בתעשייה אווירית שבלוד. נולדו להם אחד עשר ילדים: יעקב, אדמונד, שמעון, אליהו, שושנה, מאיר, דינה, איציק, משה, ברכה ויפה. בילדותו, היה מרבה לשחק במשחקי חצר, כדורגל, מטייל והולך המון לים.

סבא מספר: " בילדותי היינו גרים בלוד, בהתחלה בצריף ולאחר מכן עברנו להתגורר בבית קרקע, שם היה לנו בשטח הבית גם פרדס שגידלנו בו עצי פרי, לאבי היה גם לול תרנגולות". לסבא היו הרבה חברי ילדות שגרו לידו: מיכאל, יעקב, יורם ודבורה. כשהתחתן עם סבתא סוזי, שגם היא מלוד, הם עברו לגור בערד וגידלו שם את שלושת ילדיהם: שירן חן ועדן. לאחר מכן גרו בעיר ערד עד לשנת 2008, ומ-2008 הם גרים בגדרה עד היום.

תקופת התיכון

סבא למד בבית ספר ויצמן בלוד. הוא אהב לימודי מכונאות חשמל ומכניקה. היחסים עם המורים היו יחסי מורה תלמיד בלבד עם הרבה כבוד. הוא למד בתיכון "אורט" במגמת מכניקה מקצועית ותקופה זו נמשכה ארבע שנים עד לגיוס לצה"ל. בדרך כלל כשלא התנהגו כראוי בבית הספר, היו מזמנים את ההורים לשיחה בבית הספר. ההורים היו מעורבים אבל לא כמו היום, הם היו עסוקים בפרנסת וכלכלת הבית.

סבא היה חבר בתנועת נוער "מועדון תקוותינו" בלוד.

הצבא

סבא שירת בבסיס ג'וליס בחיל החימוש בתפקיד מכונאי טנקים במשך שלוש שנים. בצבא היה מקרה שהמפקד ביקש ממנו להיות חניך תורן של המחלקה. הוא בחר בו בגלל הגובה שלו. המפקד לימד אותו את משמעות תפקיד החניך התורן. כשהמפקד היה מגיע למחלקה סבא היה צועק לחיילים: "היכון להקשב", "הקשב". כמו כן, היה ממלא טבלה מי יוצא בשישי-שבת הביתה.

היכרות עם סבתא

סבא וסבתא הכירו דרך חבר משותף שלהם. סבא מספר שחיזר אחריה רבות וארוכות והם התחתנו כעבור שנה. נולדו להם שלושה ילדים: שירן, חן ועדן  ושישה נכדים: ליאם, איליי, אלין ,יהלי, רוי ואילור.

הזוית האישית

איליי: נהנינו מן החוויה, לשאול ולקבל תשובות, לדעת על העבר, שיחות מעניינות שאני אזכור לתמיד בזכות התכנית. אני אוהבת את סבא המון והוא אותי, הוא איש אהוב וטוב. שנזכה לעוד המון חוויות טיולים חגים ומפגשים משפחתיים.

מילון

בסיס ג'וליס
מחנה עמנואל (מוכר גם בשם בסיס ג'וליס) הוא מחנה צבאי של צה"ל במחוז הדרום, בין המושב השיתופי משואות יצחק למחנה חסה, בסמוך לצומת נגבה וכביש 3. המחנה משמש כבית הספר לפו"ש (פיקוד ושליטה) למ"פים מג"דים. הבסיס הוא בסיס האם של מדריכות הצ"יד (שליטה ובקרה) שם הן גם עוברות את ההכשרה. במחנה שוכנת מפקדת אגד טנ"א ארצי 650 של חיל הטכנולוגיה והאחזקה, הנמנית עם יחידות האחזקה הגדולות הנותנות מענה אחזקת בתחום הטכנולוגיה והאחזקה לכל היחידות בפיקוד המרכז. כמו כן, בבסיס שוכנות היחידות המובחרות מגלן ויהל"ם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא חיזר אחרי סבתא רבות וארוכות והם התחתנו כעבור שנה“

הקשר הרב דורי