מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אברהם והרפתקאותיו

סבא אברהם והנכד שניר
סבא אברהם בן שנה עם אמו הינדה
תולדות סבא אברהם

סבא מספר:

נולדתי בשנת 1941 בארץ ישראל [פלסטינה] לדב והינדה ויסמן. לימים נולד אחי גדעון שנפטר ממחלה קשה בהיותו בן 50. גדלתי בראשון לציון, התחנכתי במוסדות החינוך שם. הצטרפתי לתנועת הנוער "השומר הצעיר" והייתי פעיל בחיי החברה.

בשנת 1948 פרצה מלחמת השחרור. לאחר הניצחון הכריזו על הקמת מדינת ישראל. עם סיום הלימודים התגייסתי לצבא.

תמונה 1
סבא אברהם בזמן שרותו הצבאי

 

הייתי טכנאי מטוסים בחיל האוויר. שירתתי בטייסת פעילה. עם השחרור עברתי לעבוד באוניה, הייתי חשמלאי. לאחר כמה שנים הכרתי את אשתי סמדר. בזמן נסיעה ברכב עמדה בחורה נחמדה ועצרה טרמפים (בעבר היה נהוג לעצור ולקחת טרמפיסטים) כמובן שעצרתי את הרכב ומשם התפתחה אהבה. בשנת 1965 התחתנו והמשכנו לגור בראשון לציון.

תמונה 2
סבא אברהם וסבתא סמדר ביום חתונתם

 

נולדו לנו שלושה ילדים ושבעה נכדים. סיגל האמצעית היא אמא של נכדי האהוב שניר.

תמונה 3
סבא אברהם עם שניר ואמא סיגל

 

לאחר עבודתי כחשמלאי באוניה, התחלתי לעבוד בסמי טריילר[משאית כבדה] העבודה הייתה מסוכנת כי לפעמים נסעתי בשטחים כבושים. התושבים טמנו להם מלכודות ולפעמים ירו. לאחר העבודה במשאית עברתי לעבוד באל-על. באל-על פגשתי חברים חדשים והיום אנחנו מבלים ביחד. בשירות המילואים שלי הייתי חייל לוחם. לחמתי  במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים. אני נוסע הרבה לחול ומדי פעם לקחתי את ילדיי ועכשיו אני לוקח את נכדיי. אני ואשתי אוהבים לטפל בנכדים שלנו. כשלמדתי בבית ספר יסודי שנקרא "בארי" כשבית הספר רק נפתח היינו הכיתה הראשונה שלמדה וגם ביתי למדה בבית הספר הזה.

אני אוהב מאוד כלבים ומילדותי ועד היום תמיד יש כלב למשפחה. לכלבה שלנו כיום קוראים קוקי, היא שובבה, היא מגזע גולדן רטריבר ונכון לעכשיו [2019] כמעט בת שנה. אני רוצה לספר על טיול שלי בשתי ערים של יפן שמאוד הרשימו אותי ושמותיהים הם: הירושימה ונגסאקי, שתיהן הופצצו במלחמת העולם השנייה על ידי האמריקאים זה היה מאוד מרשים ונוגע ללב שחפים מפשע נהרגו. הפצצה עובדת על קרינה ושמה היא פצצת אטום.

כל השנים גם כאשר עבדנו וגם כיום, אני ואשתי עוזרים לילדים ולנכדים.

תמונה 4
סבא אברהם וסבתא סמדר עם הילדים והנכדים

הנכד שניר מספר על סבא וסבתא:  

סבא וסבתא היו הרבה מאוד בעולם החל מניו זילנד, אוסטרליה, כמעט כל המדינות במזרח הרחוק, אפריקה, המון מדינות באירופה ובאמריקה…

סבא וסבתא מביאים לי ולכל המשפחה מזכרות מהארצות שטיילו בהם. סבא שלי הוא ספורטאי, הוא רץ ב- 4 בבוקר 7 קילומטרים וגם שוחה כל יום!!!

 

 

הזוית האישית

סבא אברהם: התוכנית תרמה הרבה לכך שהנכד שלי שניר למד אירועים משמעותיים מחיי.

הנכד שניר: אהבתי ללמוד על סבא דברים חדשים ומאוד מענינים לדעתי. הבנתי שסבא אוהב אותי מאוד וחשוב לו שאלמד עליו.

מילון

סמי טריילר
סמי-טריילר (בעברית: גורר-תומך) הוא סוג של רכב משא כבד.

ציטוטים

”בזמן נסיעה ברכב, עמדה בחורה נחמדה ועצרה טרמפים. הבחורה הנחמדה היא סבתא שלי“

הקשר הרב דורי