מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נעוריו של סבא מאיר

איתי עם סבא מאיר בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר
סבא מאיר, גן בנימין חורף 48 חיפה
סיפורו של סבא מאיר בתקופת נעוריו

קוראים לי מאיר מאורר, נולדתי בשנת 1947 בעיר חיפה. אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדי האהוב איתי, בבית הספר "פסגות" בקריית ביאליק. אספר לכם את תקופתי בתנועת הנוער "הצופים" ועל תקופת הצבא.

הצופים

התחלתי את הבילוי בתנועת הנוער "הצופים" בגיל 10 בחיפה בגדוד ערבה. החניכים היו מבתי ספר באזור הדר והכרמל. בתנועה לימדו אותנו על ההתיישבות בישראל, שירים וסיפורים, משחקי חברה, מחנאות, קשירות בחבלים, יצאנו לטיולים ורקדנו ריקודי עם. היו לנו שלושה ימים של פעולות: שלישי, שישי ושבת. דרך הטיולים שיצאנו הכרנו את שבילי הארץ לאורכה ולרוחבה כי כל הטיולים נעשו ברגל.

טיולים 

הטיולים הראשונים היו באזור הר הכרמל: נחל הגיבורים, שביל החמורים, חורשת הארבעים, ואדי-מקלי, המוחרקה, שוייצריה  הקטנה, נחל אורן ואדי כלח ועוד.

מגיל 13 עד גיל 18, כל שנה יצאנו לטיול אחר. בשנה הראשונה יצאנו לטייל בהר תורען (הר בדרוֹם הגליל התחתון המרכזי) דרך הר קרני חיטים הר ארבל ולווילה מלצט בכינרת. שנה לאחר מכן, בגיל 14 – עשינו טיול חמישה ימים בין ים התיכון עד ים כינרת הטיול נקרא מים אל ים. מסע זה הוא מסע הליכה פופולרי מחוף אל חוף, באורך 70 ק"מ המחבר בין חופיו הצפוניים של הים התיכון בישראל לבין חופי ים כנרת. המסע נמשך מספר ימים אשר כוללים לינה בשטח. שנה אחרי זה יצאנו לטיול לפסגות הגליל. לאחר מכן טיול חמישה ימים למדבר יהודה ומצדה. ואז שנה אחרי זה טיול למכתשים  מעלה עקרבים ונחל צין. ובגיל 18 – יצאנו טיול מדהים בהרי אילת וכל הקניונים שנמצאים בבקעת תמנע והרי אילת.

הטיולים שעשיתי גרמו לי לאהוב את הטבע שקיים בישראל.

סבא מאיר, גן בנימין חורף 48 חיפה

תמונה 1

צבא

לאחר שסיימתי ללמוד בבית ספר המקצועי, בסמ"ת, רציתי להתגייס לנח"ל עם החברים לגרעין לקיבוץ שובל אך בהיותי בעל מקצוע נשלחתי לחייל חימוש. שבועיים לפני מלחמת ששת הימים הורידו את היחידה למכתש צניפים שנמצא דרומית לנחל פארן שבנגב. המקום נמצא מול כונתילה ותמד שנמצאים בסיני השייך למצרים.

בתאריך 5/6/67 יצאנו לקרב על כונתילה שזאת תחנת דרכים הנמצאת בצומת דרכים במזרח סיני, כחמישה קילומטרים ממערב לגבול ישראל-מצרים (ויקיפדיה). אחרי שני ימי לחימה היה פחד שהמצרים והסעודים יעלו על אילת ולכן שינינו את כיוון הלחימה ויצאנו בנסיעה לכיוון אילת. הדרך הייתה בנסיעה על גלגלים ושרשראות ואחרי לילה של נסיעה הוחלט שצריך לכבוש את יריחו. שינוי הכיוון לקח הרבה זמן, עברנו את באר שבע וקיבלו אותנו בממתקים ואורז והשמחה הייתה גדולה מאוד כי ובאותו הזמן קיבלו את ההודעה שירושלים העתיקה נכבשה על ידי צה"ל.

הזוית האישית

סבא מאיר השתתף התרגשות רבה בתכנית הקשר הרב דורי, יחד עם נכדו איתי, בבית ספר "פסגות" בקריית ביאליק בשנת לימודים תשע"ט. 

מילון

הר תורען
הר בדרוֹם הגליל התחתון המרכזי (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הטיולים שעשיתי גרמו לי לאהוב את הטבע שקיים בישראל.“

הקשר הרב דורי