מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נס ההצלה!

סבתא שרה ונכדתה מנוחי
סבתא שרה בצעירותה
לפתע, שמענו קולות של יריות בשוק. היו אלו שני מחבלים שיירו לכל עבר באמצע השוק

שלום שמי שרה בצלאל, משפחת הנעורים שלי מגן, ואני סבתא של מנוחי בצלאל.

נולדתי באיספהאן שבפרס בשנת 1946. עלינו לארץ בשנת 1950 כשהייתי בגיל ארבע.

גרנו במושב אביטל והיה לנו משק חי: רפת עם פרות ובנוסף גידלנו תרנגולים. העבודה הייתה קשה. משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הערב המאוחרות. בתקופה, שבעלי  שירת במילואים. אני תפקדתי במקומו במשק שהיה  ברשותנו.

 בצעירותי

תמונה 1

כל בוקר הייתי קמה מוקדם בבוקר חולבת את הפרות ומאכילה את התרנגולות ואת האפרוחים. את החלב של הפרות הייתי  מכניסה לכדים  שהיו מיוחדים לחלב. בסיום החליבה הייתי מעלה את הכדים לטרקטור ומעבירה אותם למחלבה של תנובה.  במשק שלנו, היו לנו 10 פרות חליבה ו15 עגלים קטנים, בנוסף, היו לנו  5,000 אפרוחים, שאותם היינו מגדלים לתרנגולים ואחר כך היינו משווקים אותם למשחטה ומשם הם עברו למכירה בחנויות.

עם הזמן, נולדו לי חמישה ילדים ברוך ה'… ואז הפסקנו לגדל  פרות ותרנגולות. היינו עסוקים בגידול הילדים. לפרנסתנו, פתחנו חנות בגדים בשוק בעפולה.

הסיפור שאני רוצה לספר לכם, אירע בישראל בשנת 1966.

יום אחד בבוקר הלכנו כהרגלנו לחנות. ולפתע, שמענו קולות של יריות בשוק. היו אלו שני מחבלים שיירו לכל עבר באמצע השוק ואז, הם הסתובבו וכיוונו את יריות לכיוון של החנות שלנו ושל הרכב שלנו. מהר הסתתרנו והתפללנו לה' שיציל אותנו. המחבלים הבחינו בבעלי והתקרבו לעברו כדי לירות עליו.

בחסדי ה', בדיוק באותו הרגע עברו ליד בעלי שתי ערביות. כשהמחבלים זיהו את הנשים הערביות, הם הפסיקו לרגע, וחיכו שהנשים תעבורנה בינתיים, והם התכוננו להמשיך לירות בבעלי. אבל בחסדי ה', התרחש הנס ובעלי הצליח לברוח!! אין לי ספק שרק בזכות התפילות ניצלנו (ברוך ה').

כיום יש לי נכדים ונינים ואני נהנית מהם !

הזוית האישית

מנוחי: תודה סבתא, שפינית מזמנך היקר לספר לי את סיפורך, מאחלת לך הרבה בריאות, נחת ושמחה.

מילון

מושב אביטל
אֲבִיטָל הוא מושב ישראלי בעמק יזרעאל, הממוקם בקרבת הר הגלבוע, במרחק של כ-10 ק"מ מדרום לעפולה. מקור השם אביטל הוא מספר שמואל א', לציון ברכת הטל שתבוא במקום קללת דוד. "הרי בגלבע אל-טל ואל-מטר עליכם ושדי תרומות כי שם נגעל מגן גבורים מגן שאול בלי משיח בשמן". ייתכן שמקור השם הוא דווקא בשם אביטל אשת דוד המלך

ציטוטים

”כיום יש לי נכדים ונינים ואני נהנית מהם!“

הקשר הרב דורי