מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ניצוצות האהבה

יהודית ונועה כיום
יהודית ויוסי בחתונתם בעבר
סבתא וסבא: אהבה ממבט ראשון

סבתא יהודית הייתה (צברית) ילדה ונערה מנומסת, חברותית וטובת לב. סבתא יהודית אהבה לצייר, לרקוד, ללכת לים ולהרוויח הרפתקאות חדשות. סבתא רקדה בקורס לריקודי עם. סבא יוסי היה (מרוקאי) ילד ובן אדם אדיב ושמח נפש. בנוסף הוא חיבב בזמנו הפנוי לצפות בסרטים וגם כן להקשיב לשירים. סבתא הייתה בת 13 וסבי בן 14 כשהם הכירו ליד ביתם, כשסבתי יצאה למרכולת לרכוש מזון. בימי שישי "החבורה שלהם" יצאו לרקוד במועדונים. לאחר שנתיים של חברות יהודית הרגישה שזהו בעלה לעתיד.

בגיל 17 סבא החליט להציע לסבתא נישואים בגן השעשועים המקומי בכך שהוא אמר לה ": אני אוהב אותך מאוד, התינשאי לי?". (האהבה הייתה בוערת מבפנים, הרגשות הסתחררו במערבולת החיים העמוקה!) המשפחות הנרחבות קיבלו את האהבה ברמת שמחה נמוכה במעט, אך זה לא השפיע על רמת האהבה. כמו כן, גם הילד הראשון לא השפיע על רמת האהבה אלה רק העלה אותה. הם היו החברים הראשונים אחד של השניה.

סבא וסבתא יחדיו 57 שנה! 

לקובץ התיעוד המלא: 

הזוית האישית

סבתא יהודית ונועה: היה לנו מסקרן לעבוד ביחד, למדנו הרבה אחת מהשניה. התכנית הייתה מרגשת, מלאת חוויות ולמידוה הדדית, נהנינו יחדיו וחווינו חוויות בלב שלם ומסופק.

מילון

צבר (סלנג)
צבר הוא מושג שהחל כסלנג והפך לחלק מהשפה העברית התקנית, והוא משמש ככינוי לכל יהודי יליד ארץ ישראל. המילה נגזרה משמו העברי של הקקטוס האמריקאי הנפוץ בישראל - צבר מצוי. ההשוואה לצמח המדברי הקוצני, שפריו המתוק והרך מחופה קוצים, מרמזת שהישראלי הצבר מחוספס ו"קוצני" כלפי חוץ אך רך ומתוק מבפנים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני אוהב אותך מאוד, התינשאי לי?״“

הקשר הרב דורי