מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תערוכת ציורים לזיכרה של נחמה ריבלין ז"ל

נחמה ריבלין - ציור דיגיטלי של ישראל הרצל
ישראל הרצל נואם בפתיחת התערוכה בבאזל
יש לי חלום – לפתוח תערוכה  ולהציג בה את עבודותי על נחמה ריבלין ז"ל

יש לי חלום

יש לי חלום לפתוח תערוכה ולהציג בה את עבודותי על נחמה ריבלין ז"ל. תכננתי לעשות זאת לציון שנה למותה ביוני 2020. נחמה ריבלין רעיית הנשיא הלכה לעולמה בגיל 74, יום שלישי 4 יוני 2019. לצערי, תקופת מגפת הקורונה, שיבשה לכולנו את התכניות, אבל אני עדיין חולם לעשות זאת ומקווה שעוד אצליח להספיק ולהגשים חלום זה –

יהי זכרה מבורך לעד!

תמונה 1

שמי ישראל הרצל, יליד שנת 1949, תל אביב. בן דוד רביעי של בנימין זאב הרצל, חוזה המדינה. אחרי שנות קריירת ניהול מצליחה בתחום ההייטק, התמסרתי לתחום הציור הדיגיטלי, "אחת התערוכות המעניינות בארץ בשנים 2016, 2017 ו- 2018 הייתה תערוכת "הרצל מצייר את הרצל". התערוכה הוצגה בארץ ובחו"ל במשך 8 חודשים וביקרו בה מעל 6000 מבקרים". (אתר מאמרים).

מדוע בחרתי לצייר את תמונותיה של נחמה ריבלין זיכרונה לברכה? 

את נחמה ריבלין ז"ל לא רבים הכירו מקרוב. היא הייתה אישה יוצאת דופן, כזו שכולם אוהבים, נטולת גינוני כבוד, בורחת מתקשורת. היא ידעה להתנהל בזהירות, בלי להיסחף למעורבות יתר וגם לא להיעלמות יתר. מאז בחירתו של בעלה לכנסת ה-12, בשנת 1988, היא לא הייתה מעורבת באופן משמעותי בחיים הפוליטיים שלו.

תמונה 2

בשיאו של המרוץ לנשיאות, פרסמה נחמה פוסט בעמוד הפייסבוק של בעלה שם כתבה: "רובי אהובי ורעי, לא נישאתי לנשיא, ולכן יקרה מה שיקרה, בשבילי תמשיך להיות רע ואהוב", והקדישה לו את שירו של אברהם סוצקובר "על הנצחי".

תמונה 3

אישית, מותה של נחמה ריבלין ז"ל, ציער אותי מאד, מאד אהבתי את הזוגיות היפה שלה עם נשיא המדינה. במדינתנו קיימים מעט אנשים כמוה, אשה צנועה, שהקפידה להתרחק מעין התקשורת והציבור, ידעה לשמור על מידתיות מחוץ לכותלי בית הנשיא, ולא שכחה לרגע שהיא אשתו של הנשיא.

תמונה 4

במהלך כהונתה פעלה למען נשים ילדים פגועים. בימיה הראשונים כרעיית הנשיא, בנובמבר 2014 היא אירחה במשכן הנשיא כ-200 פעילי אקי"ם במטרה לקדם את התמיכה בילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

לי עצמי יש ילד במוסד, עם מוגבלות שכלית התפתחותית חמורה, והתנדבתי במשך 20 שנים בארגון אקי"ם כיו"ר ועד הורי המעון שבו שוהה בני. בחודש מרץ 2016 נפגשה נחמה ריבלין עם 16 נשים שהותקפו מינית ושהסכימו לחשוף את סיפורן בפומבי בבית הנשיא. אחת מסדרות עבודותי עוסקת בנושא זה – ME TOO.

עיסוקיה של נחמה, באהבת הזולת, באנושיות הרבה שהקרינה, הביאו אותי לבחור בתמונותיה לעבודות הציור הדיגיטלי שלי. הכנתי עשרות יצירות ותכננתי להציגן בתערוכה להנצחת זיכרה.

תמונה 5

סדרות הציורים הדיגיטליים שלי, הן מחווה לציונות: להרצל ולמנהיגי מדינת ישראל. אני מנסה להתחבר לנשמות שלהם, ובעזרת משיחות מכחול וצבעים מדמיין, איך הם היו רוצים שיציירו אותם? אני מקדיש לכך את מלוא האנרגיה היצירתית שלי, את ההשראה וההתלהבות בעבודתי האמנותית, המשקפת את עולמי הפנימי.

תמונה 6

 

תמונה 7

הרצל מצייר את הרצל – תערוכה וירטואלית (יוטיוב)

"ישראל הרצל הינו נצר למשפחת תיאודור הרצל חוזה מדינת היהודים. ישראל, אמן דיגיטאלי, מציג סידרת ציורים על חוזה המדינה, בהם צייר פרשנות משלו לתמונות הדיוקן המפורסמות של הרצל. הסדרה הוצגה בשש תערוכות יחיד בבאזל, וינה, ג'נבה, ירושלים וכפר סבא ומועלית כעת לתערוכה וירטואלית עם תזכורות למקומות בהם הוצגה".

הזוית האישית

ישראל הרצל: יש לי חלום לפתוח תערוכה ולהציג בה את עבודותי על נחמה ריבלין ז"ל. תכננתי לעשות זאת לציון שנה למותה ביוני 2020. נחמה ריבלין רעיית הנשיא הלכה לעולמה בגיל 74, יום שלישי 4 יוני 2019. לצערי, תקופת מגפת הקורונה, שיבשה לכולנו את התכניות, אבל אני עדיין חולם לעשות זאת ומקווה שעוד אצליח להספיק ולהגשים חלום זה – יהי זכרה מבורך לעד!

שמחתי לראות במאגר הסיפורים של תכנית הקשר הרב דורי, שגם נחמה ריבלין ז"ל השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי, בבית הספר "בין ההדרים" במושב חרות, בו לומדת זיו ריבלין, נכדתה.

מאיה פלג: נהנתי מאוד להכיר את האמן ישראל הרצל, ההכרות פתחה פנים נוספות להכרת האמנות. נתרמתי הן במישור האישי והן במישור המקצועי. למדתי רבות מנסיון חייו. החוויה המשותפת הייתה עבורי בעצם, חשיפה ציבורית ראשונה, אני מאחלת לו בריאות טובה והמשך יצירתיות פורייה.

קישורים לסיפורי הנוספים

אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי

אמן ותיק ואמנית צעירה

 

מילון

נחמה ריבלין
נחמה ריבלין (כ"א בסיוון ה'תש"ה – א' בסיוון ה'תשע"ט; 5 ביוני 1945 – 4 ביוני 2019) הייתה רעייתו של נשיא מדינת ישראל, ראובן ריבלין. (ויקיפדיה)

ישראל הרצל
ישראל הרצל - האמן ישראל הרצל הינו בן דוד רביעי של בנימין זאב הרצל. ישראל הוא צייר דיגיטלי, שפרש לפני 15 שנים מקריירת ניהול מצליחה בהייטק, אחת התערוכות המעניינות בארץ בשנים 2016, 2017 ו- 2018 הייתה תערוכת "הרצל מצייר את הרצל" . התערוכה הוצגה בארץ ובחו"ל במשך 8 חודשים וביקרו בה מעל 6000 מבקרים. (אתר מאמרים)

ציטוטים

”יש לי חלום לפתוח תערוכה לזיכרה של נחמה ריבלין ז"ל ולהציג בה את עבודותי“

הקשר הרב דורי