מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נוף ילדותי

אגם וגל עם סבם וסבתם-פרח
סבתא פרח בבית בנשר
משפחתי ואני במושבה זיכרון יעקב

שמי פרח הופמן, נולדתי ב1951 בזכרון יעקב.

הנני סבתא של גל ואגם, אמא של איריס אימם של גל ואגם. נולדתי וגדלתי בזכרון יעקב וכעת אני גרה בחיפה. אני נשואה, יש לי שלושה ילדים, בן אחד ושתי בנות וסה"כ תשעה נכדים.

נולדתי בשנת 1951 בבית הוריי – בשכונת רמז בזכרון יעקב, אבי היה במקצועו מיילד, ואימי לא הספיקה להגיע לבית החולים, אז אבי יילד את אימי בבית. אימי היתה אשת צבא ארבעים ושלוש שנים, בתפקיד טבחית במגוון בסיסים בצפון הארץ.

גדלתי בשכונה יפה וירוקה, בבית פרטי, בחברת משפחות אמידות ושכנים טובים. בחצר ביתנו, סבתי גידלה ירקות ופירות, סבתי הייתה מומחית לייצור גבינות ביתיות, הכנת זיתים, והרכבות של מגוון עצים. סבתי שרה גרה עמנו, היות והיא התאלמנה בגיל צעיר, ולא רצינו להשאירה לבד, מה גם שעזרה בגידולנו, בזמן שהוריי עבדו מאוד קשה, שעות רבות.

זיכרון ילדות מאוד חזק,  הוא שהוריי היו שולחים אותי למושבה (הרחוב המרכזי בזכרון יעקב) לקנות חלב מהאיכרים, בכל פעם שהייתי הולכת לקנות חלב, זה היה בשבילי כמו יום חג, הייתי מחכה ומצפה ליום זה.

נוף ילדותי היה ירוק, סביבה שלווה ופסטורלית, כל השכנים עוזרים אחד לשני. לא רחוק מביתנו היה בית מלון, המלון נקרא "מלון עדן" – נהגנו לטייל באזור, ולהתבונן על העוברים והשבים. החיים היו צנועים אך מלאי אושר.

בגיל שתיים עשרה עברנו דירה לנשר, ניסיתי להתאקלם שם חברתית. פגשתי המון חברות, החיים העירוניים היו מעט אחרים, אבל מאוד מאושרים.

הזוויות האישית

אגם וגל – סבתנו מאוד שמחה לספר לנו על עברה וילדותה, וראינו בפניה כי הזיכרונות חוזרים אליה, אנחנו שמחנו ללמוד על ילדותה ועברה של סבתנו. אנו רוצים לאחל לסבתא בריאות ונחת מכולנו.

סבתנו פרח מאחלת לנו הצלחה בחיים והמון בריאות ואושר.

מילון

איכרים
המונח אִיכָּר מתייחס כיום לאדם העובד בחקלאות בחברה לא מתועשת, ובייחוד לאנשים שעסקו בחקלאות בתקופת ימי הביניים תחת משטרים פיאודליים. המילה "איכרים" משמשת כיום פעמים רבות כשם קולקטיבי לאוכלוסייה הכפרית במדינות העניות והלא מפותחות של העולם. ויקיפדיה

ציטוטים

” נולדתי בשנת 1951 בבית הוריי – בשכונת רמז בזכרון יעקב, אבי היה במקצועו מיילד, ואימי לא הספיקה להגיע לבית החולים, אז אבי יילד את אימי בבית.“

הקשר הרב דורי