מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מתנה מהלב – חנה מצליח

במפגש משחקי ילדות- עם דומינו של חנה
המכונית שחנה קיבלה במתנה
בחיים יש הפתעות נעימות

שמי חנה מצליח. אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם התלמידים מתי איתן ואלמוג. סיפורי עוסק במתנה מיוחדת שקיבלתי במהלך טיול לארה"ב, מתנה שקיבלתי בזכות היותי מישראל.

בשנת 1992 הייתי בטיול בארצות הברית. במשך זמן הביקור היינו בכפר שבו היה שלג בחורף ובקיץ היה יפה וחם. יום אחד נכנסנו לחנות שהייתה בקתה מעץ ופגשנו איש מבוגר. הסתכלנו מסביב ופתאום בפינה חשוכה ראיתי משהו שדומה לקופסא מעץ. כשהתקרבתי, ראיתי שזאת מכונית מעץ מגולף. המכונית לא הייתה למכירה, אבל כשהאיש הבין שאנחנו מישראל הוא מאוד התרגש והוא נתן לנו אותה במתנה.

ילדיי שיחקו בה שנים רבות והיום נכדיי גם נהנים ממנה.

המכונית שקיבלה חנה במתנה

תמונה 1

הזוית האישית

חנה: מאוד נהניתי להיות עם איתן, מתי ואלמוג. הם תלמידים מאוד אדיבים ונעימים. למדתי להבין את הדור החדש ומה מעניין אותם. הם התעניינו בסיפורים שלי ואני נהניתי להיות איתם ולשתף אותם בסיפורים. השנה הזאת הייתה שונה במיוחד משנים קודמות. אני אוהבת להיות עם אנשים פנים מול פנים, והשנה בגלל הקורונה התחלנו את המפגשים בזום ולא הייתה את החמימות שאליה אני רגילה. שמחתי שהמפגשים התחדשו והייתה את ההזדמנות להכיר את התלמידים פנים מול פנים.

מתי: נהנתי לשמוע את הסיפורים של חנה, הם היו מעניינים.

חנה תרמה שני סיפורים נוספים למאגר המורשת, לקריאתם לחצו על הקישורים:

מקורק שבאירלנד לאולפן בירושלים

חנה מצליח

מילון

בקתה
מבנה קטן מעץ, צריף. (מילוג)

גילוף בעץ
צורה של פיסול בעץ בעזרת אזמל, סכין גילוף או בעזרת כלים אחרים. העץ שעובר גילוף נהפך לפסלון, לצלמית או לקישוט. בעבר פיסול בעץ היה נפוץ הרבה יותר, אך לאחר שהתפתח השימוש בחומרים נוספים כגון אבן וברונזה, פחת השימוש בעץ כחומר גלם, בגלל היותו חשוף לריקבון, לנזק מחרקים ולדליקה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כל בוקר מתחיל מחדש - כל יום יש אפשרויות חדשות בחיים“

”סוף טוב הכל טוב - לא משנה מה קורה בחיים, בעזרת ה' הכל בסוף מסתדר“

הקשר הרב דורי