מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מתחילים מחדש… למה לא? מה זה רע… "עפרה"

סבתא פיבי, תחיה ואמא שלי
מטבח ״של פעם״
חוויות ילדות מהמטבח של סבתא

לצערי לא זכיתי להכיר את סבתא שלי מצד אמא, פיבי ז"ל.

שמעתי שהיא היתה טובת לב ונדיבה וביקשתי מדודה שלי, תחיה, לספר לי סיפור עליה ועל הילדות בבית סבתא.תחיה היא הרביעית מבין חמשת האחים, היא ואמא שלי קרובות בגיל וגדלו יחד כחברות.

תחיה בת 49 אמא לילדה בת 4, שלו, גרה בתל אביב.

תחיה מספרת:

האירוע המשמעותי בילדותי אינו אירוע יחיד אלא העשייה החוזרת ונשנית לצד אימי במטבח ובבית. אמא שלי עשתה עם הילדים הכל. תמיד היינו מעורבים בבישול. בעירבוב. בניפוי. בהכנות. ובכל פעם שדאגתי שאיני עושה בדיוק כמוה היא הייתה אומרת ״זה מספיק טוב״ ומלמדת עוד קצת.

כשממש לא היינו בכיוון היא הייתה אומרת ״עפרה״ – הכוונה שניתן לזרוק ולהפוך לעפר ולהתחיל מחדש. זה אולי השיעור החשוב לחיים. לא לפחד לנסות. לעשות הכי טוב שאתה יכול. ואם לא מצליח אז לא לפחד מהכישלון. הוא שבונה את ההצלחה הבאה.

לצד השיעור החשוב הזה יש את שיעור האילתור. תמיד היא הצליחה לייצר ארוחה לאורחים בהפתעה. אילתור ויצירתיות שפתרו המון בעיות והם גם דרך לחיים .

הזוית האישית

שחר: לא ידעתי בכלל על הסיפור הזה, שמעתי אותו פעם ראשונה. אני לא יודע הרבה דברים על סבתא שלי, למדתי הרבה מהסיפור הזה, נשמע שהיא היתה אישה נחמדה וחכמה. שמעתי הרבה על הבישולים שלה וחבל שלא זכיתי להכיר אותה ולטעום את האוכל שלה. קודם כל תודה רבה לדודתי שהיא שיתפה אותי בסיפור המדהים הזה, רוצה לאחל לה שתצליח להעביר את המסר היפה הזה גם לבת שלה.

מילון

עפרה
עפרה: הופך לעפר, נזרק לפח...במשמעות של איפוס, התחלה חדשה נקיה ממשקעים, מה שלא טוב לזרוק ולהתחיל מחדש, בלי חשש ובלי צער.

ציטוטים

”לא לפחד מכישלון, הוא בונה את ההצלחה הבאה.“

הקשר הרב דורי