מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחת חזז לדורותיה

סבתא תמי ואני במהלך התכנית
סבתא תמי בצעירותה
חיי בארץ ישראל

שמי תמי, אני קרויה על שם סבתא של אבא שלי, כשנולדתי היה נהוג לתת שמות על שם בני משפחה קרובה. ההורים שלי נולדו וגדלו בטבריה בארץ ישראל. נולדתי בחיפה בבית חולים הדסה בתאריך 16 במרץ בשנת 1946. גרנו כולנו בחדר אחד גדול בתנאים טובים.

אימא שלי הייתה עקרת בית: היא גידלה את הילדים וטיפלה בכל ענייני הבית – בישול, קניות, כביסות. אבא שלי היה רפד (מתקן ריפודים של רהיטים). את כל הדברים קנינו בחנויות הקרובות לבית. באותה תקופה אכלנו בעיקר מאכלים בריאים כמו: מג'דרה, מרקים ודגים.

אירועים חשובים בחיי הזכורים לי הם בת המצווה שלי וחתונתה של אחותי מגי. את בת המצווה שלי חגגנו בחוג המשפחה והחברים בחצר הבית, חגגנו במסיבה ובמאכלים מיוחדים.

בילדותי שיחקנו בקלאס, חמש אבנים, חבל, תופסת ומשחקי כדור. באותה תקופה היה צנע בארץ, הייתה מגבלה על כמות המוצרים ורכשנו את המוצרים בתלושים. רכבנו על אופניים משום שלא היו לנו רכבים. למדתי בבית ספר דתי של בנות. אנשים היו בוגרי מסלולי לימוד מסוימים וכל אחד עבד במקצוע שהוא למד. הפרנסה הייתה צנועה מאוד. חיי החברה היו טובים מאוד, כל אחד היה מרוצה ממה שהוא עושה. הייתי בתנועת הנוער של בני עקיבא, שזו תנועת נוער של שומרי מסורת. שיחקנו בפעולות במשחקי חברה, שרנו, רקדנו, המדריכה סיפרה על כל מיני אירועים שהתרחשו. השירים המפורסמים היו שירי ארץ ישראל, יהורם גאון, אריק איינשטיין, חווה אלברשטיין. היינו מתקשרים פנים מול פנים, לא דרך הטלפון.

לא שירתי בצבא משום שהתחתנתי בגיל 18. את בן זוגי הכרתי ליד תנועת הנוער בגיל 15 ומאז יצאנו כחברים עד החתונה. יש לי שלושה ילדים: ירון הבכור הוא יליד 1967, איריס היא ילידת 1970 ואפרת ילידת 1974. הם היו משחקים בהרבה משחקי חברה, היו פעילים בתנועת נוער. יש לי שבעה נכדים: נמרוד, עמרי, ענבר, בן, מאי, שי, טל.

יש לי חפץ העובר מדור לדור: דובי גדול שאני מאוד אוהבת אותו, קיבלתי אותו מאימא שלי כמתנת יום הולדת.

אני מאחלת למדינת ישראל שלא יהיו בה מלחמות ושכולם יחיו בשלום ואחווה.

הזוית האישית

טל: מאוד נהניתי לשמוע על התקופה שבה סבתא שלי הייתה ילדה ועל אורח החיים שלה, על תחביביה, סיפורי האהבה שלה, ואני רוצה להגיד לה תודה רבה על העזרה וההשתתפות בתכנית זו, ושימשיכו להיות לה חיים נפלאים ומלאי תשוקה.

מילון

עקרת בית
עקרת בית היא אישה העובדת במשק ביתה, ואינה מועסקת, כשכירה או כעצמאית, מחוץ לו. במשך דורות רבים זה נחשב כתפקיד המיועד לנשים. הגדרת האישה כ'עקרת בית' היא גם הגדרה פוליטית או כלכלית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני מאחלת למדינת ישראל שלא יהיו בה מלחמות ושכולם יחיו בשלום ואחווה“

הקשר הרב דורי