מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחת גבאי מקריית גת

יצחק גבאי משגיח הכשרות
יצחק ולאה בביתם עם דוד המתעד
סיפורם של לאה ויצחק גבאי מקריית גת

לאה ויצחק גבאי נולדו בכפר במרוקו הנמצא קרוב לקזבלנקה. הם עלו יחד לארץ ישראל בשנת 1957 לישראל.

זיכרונות מהכפר במרוקו

יצחק מספר שבזמן ילדותם לא היה להם בית ספר בכפר בו גרו ליד קזבלנקה ולכן הם שיחקו בחוץ כל היום. יצחק אהב לשחק בכדורגל מאוד.

יצחק סיפר לנו שכאשר פרצה מלחמת העולם השנייה והגרמנים הגיעו לכפר שלו במרוקו, הוא נלקח מהכפר והועבר למקום בטוח מוחבא מהגרמנים. לאחר סוף מלחמת העולם השנייה, הוא הכיר את לאה והם התחתנו. יצחק היה בן 20 ולאה הייתה בת 18.

העלייה לישראל

ללאה וליצחק יום העלייה הוא יום חשוב בחייהם. הם סיפרו שרגע העלייה היה הרגע הכי שמח והכי מאושר בימי חייהם חייהם עברם זה היה הגשמת חלום. הם בנו בית בישראל והקימו משפחה ענפה. ללאה ויצחק יש שמונה ילדים והם מאוד גאים בילדיהם. שניים מילדיהם גרים כרגע בארצות הברית. אחד הבנים הוא יועץ תקשורת, בן נוסף הינו סגן אלוף. יש בת הגרה בקריית גת בקרבתם מול ביתם. שלוש הבנות הנוספות גרות בערים שונות ברחבי הארץ. לאחר עלייתם לארץ הם הקימו את המשפחה הנוכחית  והרחבה שלהם.

יצחק סיפר שלאחר עלייתו לישראל בגיל 20 הוא שירת בצה"ל בשירות סדיר ולקח חלק במלחמות ישראל בשירות המילואים. במלחמת ששת הימים הוא היה חייל קרבי במילואים. לאחר מכן במלחמת לבנון, יצחק כבר השתחרר משירות המילואים, אולם הוא מספר בגאווה על בנו שהיה מפקד טנק.

עם עלייתם ארצה התמודדו עם כל קשיי ההסתגלות. לפרנסת המשפחה יצחק עבד כמשגיח כשרות ומנקה בשר במשך 30 שנה. יצחק סיפר על עבודתו במשך 30 השנים כמשגיח כשרות "עוסק בפיקוח על שמירת הכשרות בגופים שונים בענף המזון. משגיחי כשרות פועלים בחדרי אוכל ובמטבחים שבמחנות צה"ל, בבתי מלון, בבתי חולים, במסעדות, בבתי מטבחיים, במפעלים המייצרים מזון ובמפעלים נוספים, כגון אלה המייצרים כלי אוכל. משגיחי כשרות מופעלים על ידי איגודי השגחה שונים, כגון הרבנות הראשית, בד"צ, OU ואחרים". (ויקיפדיה).

יצחק סיפר שהחליט לפרוש לגמלאות הוא אמר שבגלל גילו הוא היה חייב להפסיק לעבוד.

הזוית האישית

התלמידים מיטל סוצקי, דוד גוגונאבה השתתפו השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם בני הזוג לאה ויצחק גבאי, שמחו לשמוע את סיפורם ולהעלותו למאגר סיפורי התכנית

מילון

משגיח כשרות
משגיח הכשרות עוסק בפיקוח על שמירת הכשרות בגופים שונים בענף המזון. משגיחי כשרות פועלים בחדרי אוכל ובמטבחים שבמחנות צה"ל, בבתי מלון, בבתי חולים, במסעדות, בבתי מטבחיים, במפעלים המייצרים מזון ובמפעלים נוספים, כגון אלה המייצרים כלי אוכל. משגיחי כשרות מופעלים על ידי איגודי השגחה שונים, כגון הרבנות הראשית, בד"צ, OU ואחרים. ויקיפדיה.

ציטוטים

”ללאה ויצחק יש שמונה ילדים והם מאוד גאים בילדיהם“

הקשר הרב דורי