מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחה מסורתית שומרת על חגי ישראל

אוריאל ומלכה בתכנית
מלכה עם הוריה
אנחנו אוהבים לחגוג את חגי ישראל בצוותא למען לא ישכחו הדורות הבאים

מלכה פרגרמן מספרת לנכדתה אוריאל

אני נשואה לשמואל שהוא בעל נפלא ולנו שני ילדים שם הבת אלקה הבכורה ושם הבן שלומי שניהם ילידי מזל תאומים ואף פעם לא הסתדרו בניהם עד עצם היום הזה.

אלקה היא ילדה שאהבה ואוהבת ללמוד ולהתקדם, כיום היא מורה לאנגלית ותלמידיה אוהבים אותה. שלומי לעומתה לא אהב ללמוד וכעת עובד כנהג בחברה. לאלקה שלושה ילדים בוגרים ולשלומי תאומים: בן ובת אנחנו, הסבא והסבתא נהנים מהנכדים ומתפללים שנזכה לראותם תחת החופה.

סבא וסבתא של אוריאל

תמונה 1

נולדתי במלחמת עולם שנייה

אני מלכה נולדתי בעיצומה של מלחמת העולם השנייה ואמי ילדה אותי בבית, את אבי לקחו לצבא ואמי הייתה תופרת מצוינת ותפרה בגדים לנשות הקצינים ובעקבות התקשורת של אמי עם נשות הקצונה שחררו את אבי מהצבא.

עלינו לאוסטריה בדרכים קשות ובעקבות העלייה חליתי ואושפזתי בבית החולים באוסטריה, שם שהיתי קרוב לשנה ללא רצון לאכול ועם חום גבוה ויחד עם זאת נולדה לי באוסטריה אחות קטנה.

הגיע העת לעלות לארץ אך הרופאים לא שחררוני. אימא הוציאה אותי מבית החולים על אחריותה וטיפלה בי במזונות החשובים לבריאותי ובפרק זמן קצר התאוששתי ואז עלינו לארץ ישראל.

 סבתא מלכה, ילדה קטנה עם הוריה

תמונה 2

משפחה מסורתית

אנו משפחה מסורתית מדורי דורות לא "דוסים" אלה אוהבים ומאמינים ב ה' ואוהבים לחגוג את חגי ישראל בצוותא למען לא ישכחו הדורות הבאים תחילה חגגנו הורים וילדים את חגי ישראל וכשהמשפחה התרחבה וצאצאים חדשים הגיעו נהנו גם הם לחגוג עם כל המשפחה המורחבת.

סבתא מלכה בחגיגות פורים

 תמונה 3

כל חג מסמל משהו של היהודים ושל הישראלים ואת השמחה שאנו חוגגים בחג. לכן כל המשפחה מתאספת כל ערב חג לחגוג יחד במאכלים המיוחדים בכל חג בשירים ובהיותנו ביחד.

מאחלים לעצמנו שנמשיך בכך שנים רבות וטובות.

מילון

דוס
דוס הוא כינוי סלנג עברי ליהודי חרדי או לדתי ("דוֹסי" או "דוֹסים".). בעבר הכינוי נשא אופי שלילי, והתייחס בעיקר ליהודי החרדי. עם הזמן נעשה בו שימוש גם כלפי הדתי-לאומי, ואופיו השתנה - על אף שבדרך כלל הקונוטציה היא שלילית, לעתים היא בעלת אופי נייטרלי

ציטוטים

”אנחנו אוהבים לחגוג את חגי ישראל בצוותא למען לא ישכחו הדורות הבאים“

הקשר הרב דורי