מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחה ירושלמית מנחלאות

שירן ושרה בתכנית הקשר הרב דורי
רחוב בשכונת נחלאות בירושלים
ארבעה דורות בירושלים

שרה מנצורי (נחמו) נולדה בישראל בשנת 1954.

בת לניסן ולרבקה נחמו. לסבא וסבתא שלה מצד אימה קראו רחמים ואסתר שר שלום ולסבא וסבתא שלה מצד אביה קראו יוסף נחמו כהן ושרה נחמו כהן.

יש לה שלושה אחים, שני אחים ואחות: לאחיה הבכור קוראים גדעון נחמו, אחריו אחותה אילנה נוי (נחמו) ואחיה הצעיר אבי נחמו. כולם מתגוררים בירושלים ונולדו בשכונת נחלאות.

נחלאות

"נחלאות הוא כינוי לגוש של שכונות ותיקות בלב ירושלים, שנבנו בין הרבע האחרון של המאה ה-19 לאמצע המאה ה-20. רוב השכונות מרוכזות בין הרחובות אגריפס ובצלאל, ומיעוטן מגיע עד רחוב יפו מכאן ושכונת בצלאל מכאן….. השכונות הראשונות נבנו על ידי יהודים יוצאי העיר העתיקה (אנשי היישוב הישן) כחלק מתהליך היציאה מהחומות, ואילו החדשות יותר הוקמו על ידי בני עדות המזרח שעלו ארצה בסוף המאה ה-19 וראשית המאה ה-20. הקרקע נקנתה חלקים חלקים מידי יושבי הכפר הערבי ליפתא שבמערב ירושלים. הקמת הנחלאות החלה בזמן היציאה מהעיר העתיקה בירושלים. השכונה הראשונה מהנחלאות היא אבן ישראל, השכונה השישית שנבנתה מחוץ לחומות. בניגוד לשכונות הראשונות שנבנו מדרום לצפון, אבן ישראל נבנתה ממערב לנחלת שבעה על רחוב יפו. (ויקיפדיה)

סמטה בנחלאות (ויקיפדיה)

תמונה 1

שרה עבדה במינהל מקרקעי ישראל והייתה ראש צוות חקלאות. אביה היה נהג משאית עצמאי ואמה הייתה עקרת בית.

אבא של שרה נולד בישראל ואמו מתה בלידתו. לאחר מכך אבא שלו התחתן עם אישה אחרת והילדים לא רצו לקבל את האימא החדשה. האבא עזב אותם והילדים הגדולים במשפחה היו צריכים לגדל את הילדים הקטנים. הם היו יתומים מסכנים וכדי לאכול היו הולכים לשוק ולוקחים אוכל שנישאר בסוף היום על הרצפה.

לשרה יש שלושה ילדים: לבן הגדול קוראים אדיר ואחריו איתי ולקטנה קוראים אורית.

היום שרה פנסיונרית ולומדת בחוגים ומתנדבת עם ניצולי שואה, קשישים, עוזרת לאנשים מוגבלים לעשות התעמלות ומעבירה להם הרצאות.

הזוית האישית

אני נהנית ללמוד בכיתת הוותיקים. תודה למורה אילן, למורה אירינה ולתלמידי כיתה ז.

כתת ותיקים בבית הספר רעות עם התלמידים

תמונה 2

מילון

שכונת נחלאות
נחלאות הוא כינוי לגוש של שכונות ותיקות בלב ירושלים, שנבנו בין הרבע האחרון של המאה ה-19 לאמצע המאה ה-20. רוב השכונות מרוכזות בין הרחובות אגריפס ובצלאל, ומיעוטן מגיע עד רחוב יפו מכאן ושכונת בצלאל מכאן. רובן בנויות במתכונת שכונות החצר האופייניות לבנייה היהודית הקהילתית של אותה תקופה. השכונות הראשונות נבנו על ידי יהודים יוצאי העיר העתיקה (אנשי היישוב הישן) כחלק מתהליך היציאה מהחומות, ואילו החדשות יותר הוקמו על ידי בני עדות המזרח שעלו ארצה בסוף המאה ה-19 וראשית המאה ה-20.

מנהל מקרקעי ישראל
מינהל מקרקעי ישראל הוא הגוף שניהל את קרקעות המדינה בישראל עד סוף פברואר 2013, מכוח חוק מינהל מקרקעי ישראל, תש"ך-1960. ב-1 במרץ 2013 הפך המינהל לרשות מקרקעי ישראל

ציטוטים

”"מאבא שלי, שחי ביתמות ובעוני למדתי להעריך את מה שיש." “

הקשר הרב דורי