מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחה זו אהבה

יצחק ואייל במפגש מרגש
זהות יהודית
יצחק, איש חביב ומכובד, אוהב את הבריות ויש לו משפחה לתפארת

"שמי יצחק חבוב. נולדתי בעיראק, בשנת 1925.

אימא שלי, נונה, נולדה בבגדד בשנת 1902, היא הייתה אישה חכמה, גידלה אותנו ביושר ובהבנה והיה לה חשוב שנתייחס לזולת באהבה ובכבוד. היא הייתה אישה מאמינה, בעיראק הייתה הולכת לבית כנסת כל הזמן. בשנת 1943 אבא שלי התגייס לצבא העיראקי, הוא שירת שם שלושה חודשים כסוכן בחברה בריטית שמתעסקת בספנות ושמעבירה סחורה דרך נהרות לבגדד, דרך עיר נמל. כל הסחורות היו מגיעות מחו"ל ושם פיזרו אותן עם הספינות שאבא עבד עליהן בנהרות.

אחרי שאבי השתחרר מהצבא העיראקי, הוא עבד כפקיד בנמל עד שנת 1948. כאשר הכריזו על הקמת מדינת ישראל גירשו את כל היהודים ממקומות העבודה שלהם. הממשלה העיראקית הוציאה צו גירוש ליהודי עיראק מעיראק, וביניהם גם להורים שלי, הם החרימו להם את כל הרכוש הנייד והלא נייד, כולל הבתים והכספים שהיו להם בבנקים וגירשו אותם.

הוריי עלו לישראל בשנת 1950 בלי שום דבר והעבירו אותם לגור במעברות בטירת הכרמל, בתוך אוהלים. הם התחתנו פה בישראל ויש להם שני ילדים ועשרה נכדים והם מסודרים. גייסו את אבי לשרת בצבא בישראל. לאחר זמן מה, ההורים קנו בית בוואדי ניסנס, בעיר התחתית בחיפה ושם הם גרו.

אנחנו היינו משפחה בכל מובן המילה- אבא, אימא, אחות אחת וארבעה אחים. אח אחד נפטר בעיראק בגיל שבע עשרה, הוא נפטר באופן פתאומי, הוא לא היה חולה ולא היה לו כלום, זה קרה תוך כדי משחק בחצר. בשנת 1950 אבי שירת בגדוד 54 בגבעתי, הוא השתתף בפעילות תגמול ונפצע באחת מהפעילויות, הוא שכב בבית חולים "תל ליטיווינסקי", שהיום קוראים לו בית חולים "תל השומר" והכל היה בסדר.

יצחק, זהות יהודית

תמונה 1

אנחנו הילדים התגייסנו לצה"ל, אחותי הייתה נשואה ולצערנו בשנת 1964 נפטרה משבץ מוחי. אבא נפטר בשנת 1970 ואנחנו הילדים התפזרנו לגור בכל מיני מקומות בארץ. הייתה לי אחות אחת שהייתה נשואה והיו לה שני בנים, היא גרה במעברה בטירת הכרמל ונפטרה בשנת 1980. אח אחד היה יותר מבוגר ממני, יש לו בן ובת, לבן שלו יש תואר שלישי בפיזיקה והוא גר בירושלים, הוא מרצה באחד מבתי הספר ובאוניברסיטה בירושלים. יש לו בת שגרה בנתניה והיא מרצה באוניברסיטת חיפה, היא מגיעה לפה פעמיים בשבוע. אח נוסף, יותר צעיר ממני היה בחיל הים, השתחרר מהצבא בדרגת סגן אלוף. הוא יצא לגמלאות, בתו עובדת כמקדמת תרופות באיזושהי חברה וגרה בפתח תקווה.

הנכדים כולם עובדים ועסוקים: אחד קצין בצבא במודיעין בצבא קבע, שנייה חיילת בחיל האוויר בתפקיד של פקחית טיסה, שני נכדים לומדים בבית ספר טכני בחיל האוויר במפרץ חיפה, בכיתה י"ג. הם אמורים לסיים כיתה י"ד ולהתגייס לצבא לחייל האוויר, נכדה אחרת לומדת הנדסת מכונות בכרמיאל ונכד עומד ללמוד רפואה בטכניון".

הזוית האישית

אייל: אני מאחל ליצחק המשך חיי משפחה פוריים עם הילדים והנכדים. משפחה זו אהבה.

יצחק חבוב מבית האבות הספרדי חיפה, השתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם התלמיד אייל פינקלשטיין מכיתה ז'3 מנהיגות, בית הספר עירוני ג' חיפה.

מילון

פעולות תגמול
השם שניתן בישראל בשנות החמישים והשישים לפעולות הרתעה של צה"ל, שנעשו בעקבות פעולות טרור נגד תושבי ישראל ופעולות הטרדה של צבאות המדינות הגובלות בישראל (ויקיפדיה).

ציטוטים

”אמי הייתה אישה חכמה, גידלה אותנו ביושר ובהבנה והיה לה חשוב שנתייחס לזולת באהבה ובכבוד“

הקשר הרב דורי