מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משמעות החיים שלי

אני וסבתא שלי מצולמים בתמונת סלפי.
בשירותי הצבאי
תקופת הילדות בתוך משפחה מרובת ילדים

שמי ענת אזולאי. נולדתי בשנת 1955 באגאדיר שבמרוקו למשפחת בן שבת. לימים העיירה נהרסה כליל בגלל רעידת אדמה קשה.

בילדותי גדלתי בבית עם עוד 12 אחים ואחיות בטבריה, אחרי שעליתי ארצה בגיל 6. למדתי בבית הספר ממלכתי ״חמד״ שהיה בשכונת ביתי. בבית ספר התיכון למדתי ב׳עמל׳ שבטבריה. זו הייתה תקופה יפה בחיי מכיון שחיינו בפשטות וזה היה הדבר הכי יפה בתקופת נעורי. בנעוריי השתתפתי בחוגים של הצופים והנוער העובד והלומד והייתי חלק בפעילויות של התנועה במועדון השכונתי.

עלינו לארץ בשנת 1962 בהיותי בת 7. עלינו באונייה ממרוקו איתה הפלגנו עד צרפת. משם עלינו על עוד אוניה עד נמל חיפה. כשעלינו לארץ עם הוריי היינו שבעה ילדים ועוד שישה נוספים נולדו בארץ. מאז ועד היום חלק ממשפחתי גרים בטבריה והשאר ברחבי הארץ, לדוגמא: ירושלים, חיפה, ארצות הברית, גבעת אבני ולבנים.

את שירותי הצבאי עשיתי בשנת 1973 בחיל הים שבחיפה. באותה שנה פרצה מלחמת יום הכיפורים ובגלל המלחמה נאלצתי לשרת בקבע עוד שנתיים נוספות. לאחר שחרורי מצה"ל עבדתי בצמח במפעלים כפקידה. במשך הזמן יצאתי לקורס להנהלת חשבונות ובמקביל המשכתי לעבוד במקצוע עד שנת 1995.

את בעלי יוסי (יוסף אזולאי) הכרתי בשנת 1977, כשעבדתי בצמח ונהגתי לבוא להרקדות בקיבוצים, וגם הוא היה שם. כיום יש לנו ארבעה ילדים: שלושה בנים ובת אחד אשר בנה (נכדי) יונתן משתתף בתכנית הקשר הרב דורי. בעקבות התכנית אנו נפגשים פעם בשבועיים בבית הספר שלו ומכירים לעומק אחד את השני.

בעלי ואני כהורים צעירים

תמונה 1

בני הגדול (שמעון) ונולד בשנת 1979 ומתגורר בתל אביב. הוא נשוי ואב לארבעה ילדים, רב סרן במילואים וכיום עובד הייטק בכיר. בתי נטלי, אשר מתגוררת כיום בקיבוץ עין גב, היא הילדה השנייה שנולדה בשנת 1981. כיום נטלי היא מורה בבית הספר ׳מול גלעד׳ שבו גם נכדיי יונתן ויובל לומדים. לנטלי יש עוד ילד קטן בשם אמרי, הוא קרוי על שמו של סבא מריו שנפטר באופן פתאומי מקריש דם במוח. זו הייתה אבידה גדולה למשפחתנו, סבא מריו הוא אבא של הבעל של נטלי. יש לי עוד שני בנים המתגוררים יחד בתל אביב. אחד עובד הייטק, שמו יהב והוא הגדול יותר. השני שמו גיא, עובד משרד הביטחון והם עדיין רווקים.

יוסי (יוסף) בעלי גדל במושבה מנחמיה, זו המושבה שכיום אנו מתגוררים בה עם כל משפחת אזולאי המורחבת.

כיום אני עובדת בחברת ׳לוג׳ שנמצאת בקיבוץ אשדות יעקב איחוד, ממש ליד בית הספר, ולפני כן עבדתי בתעשייה האווירית בבני יהודה שברמת הגולן.

הזוית האישית

יונתן: היה לי כיף ללמוד על הסבים שלי בילדותם, נערותם ובחייהם כיום.

ענת: היה לי כיף ללמוד על עצמי ולספר דברים מהעבר.

מילון

אגאדיר
אגאדיר היא עיר בדרום-מערב מרוקו לחופי האוקיינוס האטלנטי. בעיר חיים למעלה מ-600 אלף תושבים. היא ידועה במיוחד באקלים החם שלה, המושך תיירים צפון-אירופאים במהלך החורף. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”נולדתי בשנת 1955 באגאדיר שבמרוקו למשפחת בן שבת“

הקשר הרב דורי