מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משכונת מצוקה לשירות צבאי מפואר

אני ואור בפתיחת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר
אני במדים
סיפור חייו של סבא אבי

קוראים לי אבי נולדתי בשנת 1953 בירושלים בבית חולים ביקור חולים.

גדלתי בשכונת נחלאות. התגוררנו 11 נפשות בחדר אחד בגודל 30 מטר כאשר השירותים והמטבח היו מחוץ לבית. המקרר שלנו עבד על קירור של בלוק קרח שהינו קונים ואת הבישולים היו מבשלים על פתיליות ופרימוס ואת הכביסה היו מכבסים בגיגית. את הלחם היינו קונים בחצאי כיכרות. כל מוצרי היסוד כמו שמן, סוכר, ביצים ואורז, היו נמכרים אז עם קיצוב לפי מספר הנפשות שהיו במשפחה. את הפיקוח על המזון היו עושים על ידי פנקס בולים.

בילדותי פורים בירושלים

תמונה 1
פורים בירושלים

השלמתי 12 שנות לימוד אבל התחלתי לעבוד בגיל 10 בכל מני עבודות. התגייסתי לצבא בשנת 1972 והייתי לוחם בחיל רגלים משוריין (חרמש). לאחר מכן שירתי בצבא קבע בתור תומך לחימה. התחתנתי בשנת 1977 עם ציונה והמשכתי את שרותי בצבא הקבע. שירתי 24 שנים בצבא קבע. שרותי הצבאי היה מאוד משמעותי וחשוב עבורי שכן עסקתי בזה ימים ולילות שבתות וחגים. פיקדתי על חיילים ואזרחים במשך 18 שנה. את רוב שרותי הצבאי העברתי בבקעת הירדן. לאחר 24 שנות שירות צבאי קיבלתי מגן הוקרה ותודה על פעילותי.

בתקופת השירות הצבאי

תמונה 2

כיום אני גמלאי של צה"ל.  עם פרישתי מהשרות בצה"ל, במשך 23 שנים הייתה לי חנות פלאפל בירושלים וכיום אני בגמלאות.

במהלך שנות נישואי לציונה נולדו לנו שלושה ילדים: חנית, ורד ואורן וכיום אני סבא ל- 12 נכדים.

הזוית האישית

סבא אבי: לי זו הייתה חוויה גדולה שכן למדתי להכיר את הנכד שלי מקרוב יותר ועשינו עבודה ביחד וזה קירב בינינו יותר קרוב ממה שהיה לפני כן אני מציע את זה לכול סבא וסבתא זאת חוויה מהממת שמאוד מקרבת בין הסבא והסבתא לילד ולילדה.

מילון

נחלאות
נחלאות הוא כינוי לגוש של שכונות ותיקות בלב ירושלים, שנבנו בין הרבע האחרון של המאה ה-19 לאמצע המאה ה-20. רוב השכונות מרוכזות בין הרחובות אגריפס ובצלאל, ומיעוטן מגיע עד רחוב יפו מכאן ושכונת בצלאל מכאן. רובן בנויות במתכונת שכונות החצר האופייניות לבנייה היהודית הקהילתית של אותה תקופה. השכונות הראשונות נבנו על ידי יהודים יוצאי העיר העתיקה (אנשי היישוב הישן) כחלק מתהליך היציאה מהחומות, ואילו החדשות יותר הוקמו על ידי בני עדות המזרח שעלו ארצה בסוף המאה ה-19 וראשית המאה ה-20. הקרקע נקנתה חלקים חלקים מידי יושבי הכפר הערבי ליפתא שבמערב ירושלים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לאחר 24 שנות שירות צבאי קיבלתי מגני הוקרה ותודה על פעילותי“

הקשר הרב דורי