מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משחק ילדות בהודו שניקרא "קבאדי"או "הו תו תו".

אייבי וסקר בחינה בלבוש מסורתי
אייבי וסקר קפטן הנבחרת קבאדי
זה משחק שמשחקים בהודו כבר מילדות בבית הספר .

בס"ד

שמי אייבי וסקר. נולדתי 2.6.50. במומבי בהודו. עליתי לארץ בשנת 1971. השתתפתית בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר עלומים, באשדוד. העלתי כבר את סיפור עלייתי מהודו לישראל ואת חתונתי ובניית בית ומשפחה בישראל. תוכלו לקרוא בקישור לסיפור: "בזכות הסארי"

הפעם אני רוצה לשתף אתכם, אני רוצה לספר על משחק ילדות שלי בהודו שניקרא "קבאדי"או "הו תו תו".זה משחק שמשחקים בהודו כבר מילדות בבית הספר .

תיאור המשחק:

במגרש יש 7 שחקנים. בכל קבוצה יש 7 שחקנים. המטרה היא לפסול את השחקנים של הקבוצה היריבה כאשר כל הזמן השחקן שעובר את הקו צריך להגיד את המילה "קבאדי".

במידה והוא מפסיק לומר את המילה אפשר לפסול אותו ולשבות אותו. ואז שולחים שחקן אחר וחוזר חלילה. יש שופט שמשגיח על הכללים. המנצח הוא זה שנישאר בלי שחקנים. השתתפתי בקבוצת בנות בכיתה י'.

זכרות משחק ילדות מהודו  "קבאדי"או "הו תו תו".

בגיל 16 שיחקנו נגד מספר קבוצות מבתי ספר אחרים. בקבוצה ששיחקתי היינו קבוצה טובה מאוד שניצחה בהרבה משחקים אני הייתי הקפטן של הקבוצה. כי הייתי השחקנית הטובה ביותר הייתי השחקנית הראשונה שיודעת לשחק והייתי שובה ומנצחת את כל השחקנים בקבוצה היריבה.

היינו מתאמנים במסגרת בית הספר בשיעור ספורט וגם המשחקים היו מתקיימים בשעות הלימודים בבית הספר. המשחק היה מתקיים בשני המינים בנים נגד בנים ובנות נגד בנות. וזה משחק מוכר מאוד ששיחקו אותו בכו בתי הספר . היינו משחקים גם מחוץ לעיר, אך סבתי לא הרשתה לי להשתתף במשחק שהתקיים מחוץ לעיר .

 תמונה 1

תמונה שצולמה לאחר הניצחון והזכייה בגביע.

אני קפטן הקבוצה מחזיקה את הגביע הנקרא בשפה ההודית דהל. זה משחק שמשחקים בהודו כבר מילדות בבית הספר

בתקופתי לא היו מדים ותלבושת אחידה. למשחק לבשנו שורט וחולצה לפי בחירה אישית, היום אני מבקרת בהודו ורואה את המשחק קיים ומשחקים אותו בנים ובנות לחוד, אבל התלבושת היום אחידה.

בקהל היו נערים שהעירו הערות פוגעניות על הלבוש שלא היה מקובל בהודו בקרב בנות (שורט וחולצה) , אחיי ששמעו את ההערות דאגו "לטפל" (היכו) בנערים מחוץ לכותלי בית הספר כדי להגן על כבודי.

הייתה תחרות בין שתי כיתות והמורה קבע שאנחנו הקבוצה החלשה ושנפסיד, לבסוף אנחנו ניצחנו במשחק נגד הכיתה השניה.

העשרה

קבאדי: מתוך "המשחקים המשונים של משחקי אסיה", בין הענפים הנכללים בתחרויות, נמצאים ספאק-טקראו וקבאדי – הראשון משלב כדורגל וכדורעף, השני מציע פרשנות מודרנית לתופסת"

"קבאדי, משחק קבוצתי שפותח וצבר פופולריות בהודו, שוחק השנה לראשונה בליגה מקצוענית במדינה ומשך כמות גדולה של צופים. ספאק-טקראו, משחק אהוד בדרום מזרח אסיה הנשלט על ידי תאילנד, משלב כדורעף וכדורגל והומצא ב-2011 במטרה לפרוץ לשווקים חדשים. לעת עתה, שניהם נותרו נישתיים".

 תמונה 2

 

 תמונה 3

 

 תמונה 4

 

 תמונה 5

 

 תמונה 6

 

תשע"ה, 2015

מדריכה יישובית ניצה דה פורטו

מילון

קבאדי
קבאדי, משחק קבוצתי שפותח וצבר פופולריות בהודו, שוחק השנה לראשונה בליגה מקצוענית במדינה ומשך כמות גדולה של צופים. ספאק-טקראו, משחק אהוד בדרום מזרח אסיה הנשלט על ידי תאילנד, משלב כדורעף וכדורגל והומצא ב-2011 במטרה לפרוץ לשווקים חדשים. לעת עתה, שניהם נותרו נישתיים.

ציטוטים

” אני הייתי בהודו הקפטן של קבוצת המשחק שניקרא "קבאדי"או "הו תו תו".“

הקשר הרב דורי